k650 0 Postad 12 April , 2010 Jag vet att dessa videoklipp är reklam, så jag tar inte parti för något märke......men kul ändå, verkar ju stämma. http://www.evinrude.com/en-US/Videos/Etec-challenges/Tug-of-war Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batrookie 0 Postad 12 April , 2010 Det här är väl amerikansk reklam i ett nötskal. Gissar att det inte finns något sanning i det hela alls. Amerikanerna vet ju att de ligger efter Japanerna på utombordsmotorer. Då håller de väl på med usla marknadsföringstrix istället, för att lura folk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
k650 0 Postad 12 April , 2010 Nja....de tror jag förstås inte.....samt så satsar inte japsen samma på 2-takt längre så där får man väl anta att Evinrude ligger bra till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 12 April , 2010 Vridmoment på låga varv är ju bättre i en tvåtakts motor, så det är inte så underligt alls som folk tror.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
k650 0 Postad 12 April , 2010 Helt rätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
monark-670 10 Postad 12 April , 2010 Jag tyckte inte det såg ut som att de drog på fullt. Och gjorde de inte det så visar väl det där inget annat än att den som gasar mest vinner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 12 April , 2010 Sk vändspolade 2 taktare har traditioneltt dåligt vridmoment på låga varv, men mer bränsleekonomiska än de rakspolade törstigare jänkarna. Och törstiga motorer inte så bra med vår skattepolitik på bränslet. (Bortsett från jetflyget som kör skattefritt) Men vad visar egentligen filmen för konstigt driftsfall? Ingen håller väl på så där med dragkamp? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser