Gå till innehåll
söndag 29 december 2024
Boat4Fun

Dagens blåsning... eller?

Rekommendera Poster

En Aquador 26 -06:a för 685.000:- på Blocket

http://www.blocket.se/halland/Aquador_26_dc__2006_obs_kolla_priset_26787571.htm?ca=11&w=3

Samma båt (eller bild) finns redan i en tidigare annons för 995.000:- Sannolikt är detta en bluffannons med utländska säljare som kommer att försöka få in handpenningar och liknande. Förekommer en hel del sådant vad det gäller bilar till salu.

Kanske en bra affär för den som vågar :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

verkar ganska misstänkt, han skriver varken ut namn eller tel.nummer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Viken motor har båten... inte ens det står ju. Om killen har oregelbundna arbetstider så får man nog sitta uppepå natten ifall han ringer ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Säkerligen bluff. Tur att vissa är observanta! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Under rubriken kundtjänst kan man anmäla mistänkta annonser!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tagga ner,

Det saknas information om båten. Det saknas telefonnummer, det saknas namn.

Störs du av att folk blir misstänksamma så skriv en bättre annons!

Tills dess får du leva med att folk spekulerar..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite bortkastat att spekulera om man redan vet sanningen :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker fortfarande det är något skumt över denna annons, kanske för jag är misstänksam av mig.
- Varför säljer banken en båt via någon som inte klarar av att skriva en bra annons (och är ingen hejare på att stava heller) ?
- Varfär säljer inte banken båten via en båtmäklare/båtfirma för att på så sätt optimera förtjänsten ?
- 'Fått uppgiften av en vän på banken' låter konstigt i mina öron
- Dessutom så tycker jag priset på båten känns lågt för en så fin båt - vad jag vet så försöker banker alltid till varje pris optimera sina inkomster. Eller saknar båten motor (står inget om motor i annonsen) ?

...och eftersom det fortfarande inte känns helt klart i detta fall så fortsätter vi att spekulera. Det är sånt som såna forum är till för.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vore ännu bättre om telefonnummret fanns med på hitta.se eller eniro supersök.

Är det ett nummer till en Baltisk mobiloperatör, OMNITEL??Oskyldig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med tanke på den aggressiva tonen i dina försök att försvara annonsen så tycker jag det är skumt.. även om jag tyckte det var lite skumt innan.

Betalar du själv resan ner för att sälja en båt, åt en bank.. som borde anlita en professionell båtmäklare? Vad är det för bank?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm. Känns ju ännu mer seriöst och klockrent nu... ?

Kan man inte ens skriva en seriös annons med väsentlig information så utgår jag (och alla med något innanför pannbenet) att det ÄR något man vill dölja.

Senast ändrad av Lillis | 14 april 2010 | 10:25

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Instämmer... Jeppe, du verkar inte mindre skum nu... att du dessutom har en aggresiv framtoning hjälper inte heller. Varningsflaggorna vajar i vinden!

/Erik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Annonsen är borta nu !!!

Nu kan vi bara spekulera om det var en stulen båt som skulle säljas samt om den dyker upp på Blocket eller någonannanstans i stället ?

Däremot verkar samma båt till salu för 995 KSEK finnas kvar:
http://www.blocket.se/stockholm/Aquador_26_DC_byte_25458648.htm?ca=11&w=3

Intresant är att man ombedes ringa, utan att något lelefonnummer anges.

Senast ändrad av jan_af_lisoe | 14 april 2010 | 14:04

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den är inte stulen då SWEDBANK ägde den... dom inväntar nu betalning från en köpare så ni trångsynta internetkrigare kan känna er snuvade på en bra affär!

Ni hade chansen men valde att kriga här!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför har man plockat bort Jappes tidigare inlägg????

RogerObestämd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trovärdigt, verkligen...

Swedbank hade säkert ont om likvida medel och släppte den ett par hundra tusen billigare för att man var i akut nöd. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trångsynt som sagt..

Företagen Autoplan och Leaseplan säljer årligen tusentals bilar till priser under marknadsvärde som i % ungefär motsvarar ovan båtrabatt.

Är det små företag? Knappast...

Är det mer rationellt? Ja tydligen då de knappast gör aktiva val  för att i slutändan förlora pengar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om ni nu hadde vart lite jävla smarta så hadde ni mailat och frågat och sedan kollat  med swedbank , Man hadde ju i allafall kunnat granska anonsen och säljaren mer innan man skapade denna tråd , Men jag säger inte att det inte var bluff!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jappe, vad är det för motor i den- lite nyfiken för om det sitter en diesel i den så var ju priset  helrätt-?

Roger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det vanligt Autoplan och Leaseplan förmedlar sina bilar via kompisar som lägger ut bilarna åt företagen i fråga på blocketannonser, utan information om vilken motor som sitter i, och som dessutom saknar både namn och telefonnummer?

Hade den här kompisen haft en provision hade han bemödat sig att försöka sälja båten till någorlunda marknadsvärde för att maximera sin egen vinst. Hade han inte det och Swedbank haft bråttom att sälja båten hade man sålt den till en båthandlare, om än under marknadspris.

Att vår namnlöse vän var den som fick uppdraget att förmedla båten för Swedbanks räkning kan ni försöka inbilla er själva om ni vill..

Senast ändrad av Lillis | 14 april 2010 | 16:25

Senast ändrad av Lillis | 14 april 2010 | 16:25

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jisses...jag häpnar, den enda som krigade här var ju Jappe...och det var en synnerligt usel försäljningstaktik?

Det andra var ju bara frågor och spekulationer på en skum annons, för det var den ju onekligen.

Man upphör aldrig att förvånas...typ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den här säljaren Jappe är ju bara lika pinsam som de killar som försöker sälja bilar på oseriöst sätt. Dom brukar bli omtalada på olika bilforum och ofta gå i svaromål på ett aggresivt och ibland hotfullt sätt. Dessutom är dom för dumma för att inse att dom är ute på hal is utan fortsätter och sänker sig själva med sina pinsamma inlägg.

Man behöver inte vara särskilt insatt för att inse att om detta vore sant så hade sannolikt någon av de riktiga båthandlarna köpt den för att sedan kunna göra en bra affär på den. Dom hade utan vidare kunnat ha högre marginaler på denna båt än vad dom vanligtvis har. Om båten verkligen fanns vill säga...

Har själv kollat priser på bl.a. bilar som banker säljer i Baltikum och sådana här reapriser förekommer då inte där jag tittat. Vore det så enkelt så hade var och varannan båthandlare varit i Baltikum och handlat. Vanligt sunt bondförnuft säger att detta är en blåsning. Tror man något annat så är man sannolikt lite godtrogen och blåögd. Låter det för bra för att vara sant, så är det ofta inte sant heller Glad

Senast ändrad av Boat4Fun | 14 april 2010 | 19:59

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Normalt brukar ju bedragare vara mycket duktiga på att skapa bra kontakt med sina tilltänkta offer och bygga upp förtroende hos dessa innan bedrägeriet sker. Det är svårt att lura någon när taggarna sticker ut.

Jappes mentalitet liknar dock mer gatuligistens än proffsbedragarens.

Ser också att den andra annonsen på samma båt är borta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det är vanligt att tex anställda lägger ut en blocketannons innan leasingtiden går ut, eftersom man vet vad man får köpa den för några månader innan leasingperiodens slut  är det lätt att avgöra om man kan göra affär på det eller inte.

Men visst gör vår försäljare i tråden ett ganska uselt jobb, men det är inte olagligt, bara dumt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, men att köpa loss en bil vid leasingavslut är knappast samma sak som att sälja bilen åt leasingbolaget eller banken, vilket vår käre vän hävdar att han gör.

Jag hävdar att Swedbank INTE är så pass korkade att man släpper försäljningen till en anställds kompis med fattiga skrivkunskaper och hett temperament som lägger upp en skojarannons på blocket som får alla att rynka pannan..

Ärligt talat så tror jag inte ens att Swedbank säljer sina båtar och bilar direkt till privatpersoner utan överlåter dessa med attraktivt pris till handlare som sedan får stå med garantier osv. Att man säljer via kompisen Jappe låter ju föga trovärdigt...

Senast ändrad av Lillis | 15 april 2010 | 09:40

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...