Gå till innehåll
torsdag 20 februari 2025
Gedda

Sova i båten!

Rekommendera Poster

Tycker det är speciellt att sova i båten. personligen sover jag mycket godare i båten än vad jag gör hemma. Hur har ni det med sömn i båt?

För övrigt så blir det till att premiär sova i båten för detta året i natt :-)

Godnatt på er sjöbusar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter trevligt..! De gånger jag sovit i båtar och då inte färjor, så har jag sovit förträffligt.

Hoppas du har värme så att det inte blir för ruggigt bara..

Sov så gott..! Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sover alltid gott i båten (om vi ligger hyfsat tryggt). Brukar faktiskt fantisera att jag ligger i båten när jag inte kan sova hemma. Funkar faktiskt.

Sov gott Gedda!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att sova i båten är underbart.

Ringde en arbetskompis på hans tjänstetelefon för några år sen, några timmar efter arbetstidens slut. Han brukade alltid svara på den oavsett när man ringde. Efter många signaler svarade en mycket sömning man. Jag frågade vad han gjorde. Han hade gått ner till båten för att greja och lagt sig på kojen en stund och naturligtvis somnat.

Han bor i Hamburgsund. Vet du var det samhället ligger - Gedda?

Fick för mig att du var i båten när jag åkte över bron i går strax före middag i går Lördag, men trodde att jag misstog mig. Det kanske jag inte gjorde?

Nu skall jag föröka sova, men det är inte så lätt när kojen ligger helt still och inget rogivande kluck hörs genom den isolerade väggen och treglasfönstren. Flört

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jadu Tommy, Hamburgsund vet jag allt var det ligger, semestrat där dom senaste 15 åren ;-)

vart lite kyligt nu på morgonen men i övrigt har jag sovit gott :)

nu ska jag sätta igång och arbeta igen..

har börjat på soffan i salongen :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fast när du är på en färja så sover du väl inte?  Och om du skulle göra det så är det ju ändå ingen båt utan ett skepp Flört

Är just uppstigen efter en natt i båten.  Brukar normalt sova knappt en timme längre i båten än hemma, men inte idag.  Ska snart iväg och hämta nya jollen/ribben och är lite ivrig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På sommaren när det är olidligt hett i sovrummet så sover jag alltid i båten. Jag öppnar takluckan till kojen lite så att det blir lite drag. Då somnar man till den svala och härliga doften av hav och tång....obeskrivligt och oslagbart.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...