Lenali 0 Postad 10 April , 2010 Hej Jag är på jakt efter mer kunskap om vilken gummibåt jag tänker köpa innan sommarens fiske kommer igång. jag önskar förslag på vilken jag ska köpa. Den ska vara lätt att pumpa upp då jag oftast kommer att vara ensam. Hälsningar Lenali Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 11 April , 2010 Hej och välkommen till båtdårarnas värld Det finns så många bra fabrikat att det blir svårt att peka ut något enstaka,men Suzumar, Zodiac, Honwave, Valiant är några. Ska du använda båten till fiske så kanske en liten rib är att föredra. Och så det här med pumpar. Det följer med en fotpump när man köper gummibåt, men att försöka få upp tryck med en sådan blir ju bara fånigt. Riktigt löjligt blir det om man har en gummibåt med högtrycksdurk, hur har tillverkarna tänkt här? Gå in på www.luftpump.se och titta på Bravo pumpar, men inte de för ett par hundringar, minst tusenlappen för en bra pump. Själv har jag BST 12 HPP och den klarar även högtrycksdurk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matsarna 0 Postad 11 April , 2010 Har du tittat på Vikbåten (Porta bote) den behöver inte pumpas upp och tar inte heller stor plats, transport sker på takräcket. Monteringen är enkel om man inte gör som han på denna film Risken för punktering finns inte och det är 10 års garanti på skrovet. Vikten är fullt jämförbar med gummibåtar i samma storlek. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 13 April , 2010 Och kan man tänka sig! Du är återförsäljare för dessa båtar, vilket sammanträffande - NOT! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser