Kaveh 0 Postad 10 April , 2010 Hur tar jag enklast bort grundfärgen (vc-tar)? Biter kaustiksoda och tapetklister eller blir det att slipa, slipa och slipa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
newnoseharbour 0 Postad 10 April , 2010 Tror inte kaustiksoda och tapetklister biter på hårda färger. Enklast är nog att blästra alternativt använda något färgborttagningsmedel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stream 1 Postad 10 April , 2010 Blästra eller möjligen slipa med en kraftig bandslip. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaveh 0 Postad 10 April , 2010 Jag skrapade bort de 500 lagren med gammal bottenfärg. Tyvärr så har jag råkat komma igenom in till plasten på vissa ställen. Går det bra att bättra på istället för att ta bort allt och dra på nytt? Jag antar att det fäster tillräckligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stream 1 Postad 12 April , 2010 Spackla märken i gelcoaten med Watertite epoxispackel från International. Sedan slipar du av så att du får en fin yta och vips så är båten redo för primer och bottenfärg. Så gjorde jag: http://www.monark700.com/2009/03/31/epoxibehandling-och-bottenmalning/ Senast ändrad av Stream | 12 april 2010 | 16:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wicke909 0 Postad 12 April , 2010 Blästring är nog både billigast och bäst har prövat båda alternativen själv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaveh 0 Postad 18 April , 2010 Fick bli 40 papper och excenterslip. När jag började ana plasten gick jag över till 120. Ska avsluta med våtslip. FY F*N VA DET DAMMAR! Glömde glasögon och känner mig smått blind just nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaveh 0 Postad 25 April , 2010 Wicke909: Att jag inte lyssnade på dig!!! Detta är första och absolut SISTA gången jag gör detta i mitt liv!!!!!!! Ni som funderar på att skrapa och slipa, GÖR DET INTE!!!!! Ring någon med en mobil vattenbläster! Men nu är undervattenskroppen len och fin! Jag slipa bort allt gammalt enda ner till plasten. Det som återstår är kölen, vill inte slipa då den är av bly och inte alls sugen på att få i mig det. Någon som har bra tips få att få den ren? Har tyvärr inte möjlighet att blästra den. Val av roller till grund/bottenfärg? Så här hade jag tänkt att göra Step by step, har jag tänkt rätt? Tvätta av ytan med thiner. Stryka på 5 lager vc-tar med 2h mellanrum. 8h senare stryka på 2 lager vc-17. SJÖSÄTTA!!!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser