Gå till innehåll
söndag 17 november 2024
Lil-Bossan

Gnistrande soligt väder i helgen

Rekommendera Poster

Här på västkusten har det lovats strålande sol och ca 10 grader.

Det blir en helhelg med båten. Putsa, feja, gnissla och måla.
Mellan svepningarna tar vi och grillar några kôrvar oxå.

Önskar Er Alla en trevlig helg.

Vi cs på böljan den blå i sommar.

post-10004346-1394236305,5975_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi i stockholm ska få 3 och mulet/dugg imorgon.

Hoppas sön blir bättre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...och jag ska från Goteborg till Stockholm i helgen..fast ska ut på galej så skiter egentligen i vädret Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det ser ut som det skall bli skapligt väder en hel vecka frammåt. http://www.klart.se/väder-lysekil.html

Det drar betydligt mindre energi nu än när det var 17 minusgrader på utsidan. Då körde jag både med dieselvärmaren för den allmäna värmen och värmefläkt för att punktvärma på det stället jag för tillfället limmade eller plastade

Har visserligen limmat och plastat  färdigt för tillfället i båten och övergått till lite monteringsarbete, men nu klara en 125 vatts kvicksilverlampa (som brinner alltid) att hålla varmt i båten.

Hur är det det står i visan; Glöm den snö som föll i fjol

Vad var det för sång förresten?

post-945-1394236305,6307_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst ser vädret bra ut?

Sjösätter på måndag. En liten testtur med motorn. Frugan går i pension på fredag.

Lite längre tid för båtåka.

Kan det bli bättre?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är bara att gratulera sydlänningarna!
Här i mellansverige = Uppsalatrakten är det just nu 1 och duggregn. Ska som mest bli 3. För mig som arbetar inuti båten inte helt avgörande men sjösättningen är två helger bort och det finns dom som ska epoxibehandla botten tex.

Men si på söndag har sydlänningarnas värme och sol spridit sig hit lovar dom.

Då jobbar jagSkrikandes

Visst längtar man efter att få stå i shorts och t-shirt och fix båt?

Forgus: Grattis!!!! Har du fått vänta länge på henne? Tänk att slippa vända hemåt på söndagen och istället utnyttja alla fina dagar som finns. Ha det riktigt gött!

Senast ändrad av ciaraud | 10 april 2010 | 07:15

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så har man då gått av nattpasset för den här gången och nu väntar en ledig vecka.  Båten är nu vårservad och redo.  I morgon söndag får jag min nya jolle, en liten ribb, och sedan bär det av på årets första tur.  Så i morgon kväll kan ni tänka på mig när ni jobbar och sliter med era båtar, jag sitter på en klippa i solen med entrecoten på grillen och vinglaset i hand, härliga tider stundar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Passerade Karlslunds marina igår och de som ska vårrusta där kan behöva ta med snöskyffel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hon blir pensionär före mig!

Sjösatt idag. 15 grader varmt, en härlig dag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Samma som för oss då, men jag väntar inte tills jag är 70 med längesegling så han får bli tvångspensionär vi 62 eller så  Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Av någon anledning gillar jag din båt Lil-bossan Cool

post-18126-1394236308,8593_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det är bäst att passa på medan man har lust och ork. Nu ligger jag bara ett år efter och insåg redan för några år sedan att det finns annat i livet än jobba jobba.

Jobbar kvartstid på egen firma med minimalistisk ekonomi. Tar bara jobb hos kunder som ligger på vägen till  båten. Så kan jag säga till hårdarbetande hustrun att jag passade på att se till båten då jag ändå var halvvägs.

Lovade precis en kund att komma och laga en skrivare och tar med lite aluminiumrör för att bygga ett hopptorn bakpå båten. Jag hoppas att även solceller och radarn kan få plats. Vågar nog aldrig visa en bild men lovat hustru att det ska bli lätt att plocka bort när vis seglat ut ur dimman om några år.

Vädret håller i sig. Synd att masten saknas ännu. Sonen är på resa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå, hela helgen planerad åt båtpolerande. Eventuellt med paus för lite grillning. Vem vet, kanske kommer White Lady i vattnet fortare än vad jag själv trott. Den här sommaren har verkligen varit efterlängtad..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...