callew 0 Postad 8 April , 2010 Jag har ett läckage i en fog i metallplattan som vantskruven fäster i på en Monsun 31. Metallplattan fäster sedan i däcket men den fogen är tät. Tacksam för tips hur detta ska lagas. Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 8 April , 2010 Menar du att vattnet läcker in genom en svetsfog i röstjärnet? Läcker det i en svetsfog så måste du få det åtgärdat, och inte på grund av läckaget. Beställ ett nytt från HR eller gå till en smed som verkligen kan rostfritt. Är det så att det är i svetsfogen så var noga med att se över de andra röstjärnen också. Är det inte i svetsfogen så förstår jag nog inte riktigt hur du menar, men en bild hade hjälpt. Vet ju inte hur röstjärnen på en Monsun ser ut... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
callew 0 Postad 12 April , 2010 Stämmer. Det är röstjärnet jag menar. Detta sitter i en fäste med fogmassa runt. Tveksam till om fogmassan ör original. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 13 April , 2010 En bild hade hjälpt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 113 Postad 13 April , 2010 Är det ett sådant här fäste? http://hem.passagen.se/ifbat/IMG_2224.jpg jag har sådana och har läckage. Tänkte skruva bort det och få ner lite ny sikaflex mellan bara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser