Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
k650

Semestra i 16 fots båt.

Rekommendera Poster

Hej.

Har införskaffat en 16 fots HT-båt (Ockelbo HT16) någon som har erfarenhet av att semestra/övernatta 2 vuxna och 2 barn i en såpass liten båt?

MVH

Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Utan att själv ha erfarenet så låter det ändå för mig som att övernattning i den lilla båten inte låter särskilt trevligt....lägg till vid lite olika öar och tälta istället.  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I fören blir en stor säng som är 180x200 cm......så där e hyffsat med plats ändå....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sommar, sol och vatten betyder för ett litet barn en sandstrand. Finns den så räcker nog båten till för övernattning även om det blir trångt att röra sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Iofs, finns det hjärtrum så finns det stjärtrum...hehe

Lycka till! är trängseln inga problem så blir det bara mysigt.  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta verkar lovande..:)...enstaka övernattningar iallafall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trångt, men fysiskt möjligt. Det kräver samarbetsvilja och ordningssinne samt förståelse för att det blir primitivt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan tänka mig väderberoende, blir inte kul att sitta där när det regnar hela dagen. Soliga dagar vid en sandstrand inga störe problem

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det fick mig att komma ihåg en episod från barndomen när vi jämt skulle ut på sjön vilket var så där lagom kul. Själv var jag bara intresserad av att få komma till en strand vilket inte farsan riktigt förstod. En gång vann jag iaf striden och det berodde nog på att jag satte mig på tvären ordentligt och var riktigt vidrig. Vi åkte in och lade oss på svaj på grunt vatten utanför Årsta Havsbad. Morsan och farsan trodde nog att vi skulle vara borta länge när vi äntligen fick bada. Nu fanns ju där en glasskiosk vilket jag upptäckte varför jag tog mig ut till båten för att tigga pengar. Det är enda gången jag har kommit på mina föräldrar mitt i en hedersstund.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittade en bild på just den båten där det hände och den övernattade vi i på helgerna så allt går. Jag är den lilla killen  på bilden.

post-10011607-1394236305,5304_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En flat botten kan bli bra underlag för madrasser. Vi var sju vuxna personer i en 6,5 m lång och 2 m bred segelbåt med plana durkar. Funkade OK för en natt. 4 pers inga problem en vecka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl oftast vid längre turer det blir problem.. det är ju inte för inte som Göta kanal kallas för skilsmässodiket. Man har ju bara ett litet utrymme att vara på och har ingenstans att gå undan. Kan man inte tackla det, då kommer irritationen, gnället och frustrationen fram till slut och då kanske det brister....

Själv har jag inte provat några längre turer, mer än ett par nätter, men med tält i min nuvarande 16 fotare.. det har gått jättebra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...