Gäst Benjamin Postad 6 December , 2001 Köpte en Winga Cabin, plastskrov med överbyggnad av mahony. Undrar om någon vet något om denna båt? Det sitter en B20-motor i den, går det att byta ut mot en diesel? Hur skall man behandla mahony? Är lite ny på just träbåt och skulle gärna vilja ha lite råd.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 16 Mars , 2007 finns en Winga cabin klubb här på forumet, sök på båtklubbar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 16 Mars , 2007 Det är bara att tanka diesel o köra, mahony går ej att behandla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 16 Mars , 2007 Jag har under ett flertal år varit lycklig ägare av en Winga kabin. Men jag skulle aldrig komma på tanken att byta ut motorn mot en diesel. Ok ifall det fanns en diesel som inte var tyngre än den B18 - 20 som sitter i och inte tog mer plats. Mahognyn skall du slipa och lacka. Jag brukade Owatrol 1 och 2 på vår. mvh/Nitro ps. bild på underverket finns i min sjöbod. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 16 Mars , 2007 själv föredrar jag den senare modellen med plast samt alu ramar etc och även efterföljaren till winga 21:an. Fast diesel vet i katten på en sån.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
islandman 0 Postad 17 Mars , 2007 Hoppas inlägget läses av han som startade tråden för över 5 år sen!... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 17 Mars , 2007 oj, det var bra att någon var lite mer observant. Jag blev bara så till mig i trasorna när jag såg Winga Cabin. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 17 Mars , 2007 såna här inlägg är alltid aktuella!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser