Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
steaman

Larma sittbrunnen i en Daycruiser

Rekommendera Poster

Vi har båten liggande vid en brygga med centralt läge och hamnpromenaden några meter från båten. Jag skulle nu vilja installera ett larm som skrämmer iväg valpar som funderar på attl använda sittbrunnen under kapellet som sängkammare eller partyrum. Finns det något larm som lämpar sig för det ändamålet? Vilken typ av sensor triggar på människor och fungerar under kapellet i en båt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är inne på samma linje då jag hade folk i båten förra sommaren som var och försökte knycka min tank mm i gamla båten. Nu blir det en HT båt i år istället i Uppsala, har där också hamnpromenaden precis vid båten.

Vill kunna larma under kapell eller liknande, bäst skulle vara om man kan ha något litet skit som låter men som man kan larma på/av själv med fjärr innan man går i båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl bara att testa hemlarmen som säljs på Kjell, Claesohlson å allt vad butikerna heter..

Borde vara det enklaste och billigaste sättet..

Men..

En liten sak kan man lätt kasta i vattnet..

Kanske bättre att lägga matta med spik i, när idioterna kommer och ställer ner sina fötter blir dom perforerade. Detta kan leda till att man får båten lite blodig och sönderslagen, men dom lär inte komma tillbaka..

Själv har jag slutat oroa mig, vill någon ha mina saker tar dom dessa oavsett hur mycket jag har larmat eller inte..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det enklaste måste väl vara en tyckkänslig matta som döljs under en vanlig matta. Jag tror att Redknows har något liknande som tillbehörssensor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En tryckkänslig matta borde vara det enklaste sensorn som dessutom inte falsklarmar.

Dags att undersöka!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En rörelse detektor skulle larma i onödan.. räcker att kapellet fladdrar lite..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var precis det jag misstänkte! Nu har jag sökt efter trampdetektor utan att finna någon produkt. Någon som kan länka!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detektormatta
http://www.extronic.se/larm/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_css.tpl&product_id=291&category_id=75&option=com_virtuemart&Itemid=370

En linjedetektor eller denna spy detektor med begränsad spridningsvikel
http://www.extronic.se/larm/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_css.tpl&product_id=17&category_id=5&option=com_virtuemart&Itemid=370

Dessa passar till de flesta larmanläggningar, hemmalarm lämpar sig dock inte i båtar.

Senast ändrad av Jimsan | 08 april 2010 | 09:09

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har rörelsedetektor från Clas ohlson och det funkar utmärkt. Rikta den lite nedåt så får du inga falsklarm från fåglar och annat som rör sig / ändrar temperatur. Kostar 150 kronor och skrämmer skiten ur det mesta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blev ett Yachtsafe Fritidsbåtlarm som ska va det bästa för vattenskoter och funkar det där så funkar det i vår båt. Jag la till en trådlös rörelsesensor.

Om jag monterar den högt upp i benutrymmet på förarplatsen så kommer jag få en lob som inte fångar någon strålning från kapellet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade fel ang. Redknows, de verkar inte ha någon sådan sensor.Skäms

Men jag tror fortfarande på lösningen med en tryckkänslig matta, det är bara att hitta rätt tillverkare/leverantör.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror med största sannorlikhet att mattan från Extronic.se ska funka med Redknows.
Den går att använda med Naveye och det är stortsett samma larm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vaxa däck varje dag så det blir snorhalt. Då skulle det vara kul att ha en webbkamera monterad med, så man får se när de plurrar. Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...