Stream 1 Postad 7 April , 2010 Någon som testat Marlows splitsverktyg? Är nyfiken på hur nålarna är att jobba med till skillnad från rör som jag är van vid. Tycker att rören är lite bökiga att få igenom. http://www.benns.se/splitsset-marlow-p-1124-c-234.aspx Senast ändrad av Stream | 08 april 2010 | 09:32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sm7bpm 0 Postad 8 April , 2010 Hej, Jag har använt denna typen av vertyg under några år och tycker att det fungerar väldigt bra. Man måste ju tänka lite bakvänt när man jobbar med dom här grejorna, en av fördelarna tycker jag är att det går ganska lätt att lirka igenom nålen och sedan att spänna fast kroken i ett skruvstäd och sedan dra allt vad tygen håller. Jag har splitsat ganska grova linor och det kräver stor kraft. Som sagt, lite tillvänjning innan det går lättare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stream 1 Postad 8 April , 2010 Tack för ett bra tips! Men hur fäster jag t.ex kärnan i splitsnålens öga? Viker tillbaka och tejpar eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser