boso 0 Postad 7 April , 2010 Funderar på att köpa en Bavaria 28 Sport. Finn det ngn som har erfarenhet av denna nya DC. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 7 April , 2010 Har en kompis som har en 42 DC, köpte den ny 2008, nu har han lessnat på att saker lossnar, kärvar och inte funkar bra.. Inte ens tankmätaren funkar.. As always - U get what U pay for.. Men, Jag tycker att den är snygg! Med en Diesel så är det säkert en ok båt att snurra runt i, men det kommer troligtivis att kosta, värdeminskning.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaRay-270 6 Postad 8 April , 2010 Hej Håller inte med ovanstående. Har en Bavaria 34 Sport 2003, har alltid fungerat klanderfritt. Inga problem överhuvudtaget. Vet inte hur nya 28an är, såg den först i Hamburg på mässan. Verkligen prisvärd båt. Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hstrom 2 Postad 25 Augusti , 2010 Håller med om BavariaSveriges usla service... Dom orkar inte ens skicka en offert. Jag har 2 gånger via deras hemsida försökt få en offert skickad till mig, en från sthlm och en från västkusten.... Fick inget svar alls. Då försökta jag igen efter några veckor att skicka ett mail till deras info mail... inget svar där heller.... Ska bli intressant att höra deras förklaring på flytande mässan i helgen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niffe 0 Postad 25 Augusti , 2010 Vindrutan är så låg att snudan (huvudet på skånska) sticker upp ovanför när du kör (bättre på 27 som är högre) Plast-gälarna på sidorna vid aktern är de delar som sticker ut mest från båten = de som tar första smällen... och ja... de är av plast Men... det är en design båt, ritad av BMW, så man får kanske göra avkall på det praktiska. 28'an är bättre inuti än 27'an eftersom den faktiskt har en riktig dörr till stick-kojen där bak. Man sitter riktigt bra nere i källaren med 4 bekväma sittplatser men uppe på balkongen är cocktail bordet för litet. Båten ska bäras upp av en D4, 260Hk, punkt slut Cheers Niffe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wetteus 0 Postad 25 September , 2010 Hej! Jag har precis köpt en 28 SPORT och jag är helt kär. Har varit ute ock kört ca 50 distans nu innan vinterförvaring och jag längtar efter våren. Båten är perfekt för vår familj med en 5 åring och en 7 åring. När det gäller kvalitet och finish så har jag ingenting att klaga på, servicen på Henån finns heller ingenting att säga om. Enda problemet är att det är så långt till våren... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 25 September , 2010 Och vad blev deras förklaring? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hstrom 2 Postad 27 September , 2010 Var i Henån och hoppades på att dom skulle ha lite fler motorbåtar. Eftersom det främst vad 30:an jag var intresserad av. Säljaren höll på att visa 28:an för några spekulanter. Jag väntade en stund på bryggan för att se om jag fick kontakt... Det kommer inte bli någon Bavaria för mig, dels för deras service. Dels för osäkert andrahandsvärde. Det lutar istället åt en några år äldre nordisk båt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser