bskansen 0 Postad 7 April , 2010 Hej, Ny båtägare här. Det jag har problem med är att jag kan sänka tilten/trimen men jag kan inte höja den, det går att höja om man tvångsar den och använder transportläget så mekaniken bör vara ok. * Trimsensorn är den kopplad på både sänk och höjning? Senast ändrad av bskansen | 07 april 2010 | 14:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wicke909 0 Postad 7 April , 2010 Har du kollat oljenivån! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bskansen 0 Postad 7 April , 2010 Jo då, det finns olja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
whiskymannen 0 Postad 7 April , 2010 min tilt börja spöka ochså men efter ja putsa upp kolen i tiltmotorn så funka den igen,är dom väldigt slitna så byt både kol o kolhållare,lycka till Micke. Senast ändrad av whiskymannen | 07 april 2010 | 17:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter069 1 Postad 7 April , 2010 Har du bytt olja på länge? Kan vara vatten i, då kan den spöka för dig. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 7 April , 2010 Vad visar triminstrumentet i max nerfällt läge? Det ska visa -3,-4 ungefär. Är det feljusterat så blir det galet. Skruva loss kuggsegmentet och snurra på kugghjulet samtidigt som en står i båten och säger vad instrumentet visar. Finns även ett litet hack i kugghjulet som ska vara i första kuggen på kuggsegmentet. men det är inte alltid det stämmer eftersom det finns folk som justerar givaren inne i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser