Linmajon 0 Postad 11 April , 2010 Problemet med biltema är inte att de har vissa prylar med dålig kvalitet, utan att man inte vet vad som är dåligt eller bra. Det är alltså rena lotteriet att köpa nåt. Man får försöka göra en riskbedömning innan man slår till. Själv köpte jag en offeranod förra året till min 8Hk Mercury. Den rostade ganska duktigt mycket de relativt få timmar den var doppad i vattnet, och det var ju ett gott tecken. Det ska bli intressant att höra hur deras nya bottenfärger klarar sommaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jazzselect 0 Postad 11 April , 2010 japp bottenfärgerna skall bli mkt intressant att se hur de funkat. Vågar dock inte testa själv haha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svampbob 10 Postad 27 April , 2010 Jag håller med Nirilli. Handlar på skeppshandeln och får ett bra och kunnigt bemötande och betalar ett par kronor för det. Skulle aldrig falla mig in att gå in på biltema och köpa något som dom själva inte vet vad det är bak eller fram på. Som dessutom är så prispressad att man undrar om det är någon stackars unge från Långbortistan som tillverkat på en 14 timmars arbetsdag. Nä man får nog ta sitt moraliska ansvar och hoppa över butiker som Rusta, Biltema etc som säljer skitsaker till skitpriser. Men det verkar attrahera många köpgalna snåljåpar. En nära vän jobbar dessutom på ekonomiavdelningen på en större skepshandel i Sthlm och hon intygar att inte täljer dom guld precis. Sen kan man ju undra hur man har råd med en båt för ett antal hundratusen - miljoner och inte köpa kvalitets utrustning för ytterst lite till. Eller ska du gå till Biltema sen och köpa en ny radar sen när skeppshandeln kursat. Skulle inte tro det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 April , 2010 Men hallå, har du inte läst hans inlägg, han vill ju ha bort skeppshandeln för att han just tror att dom täljer guld.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 28 April , 2010 Så ni tror verkligen att det bara är Biltemas grejer som kommer från Kina. Väldigt mycket som säljs på tex Seasea, Hjertmans, Bryggan m.m kommer från Kina. Tom vissa av helsvenska Båtsystems produkter finns små klisterlappar att läsa made in china. Sen har nog de riktigta båtfirmorna mer koll på vad som är Kinaskit och Kinakvalité. Testar nog mer och kanske inte köper det allra billigaste från Kina. Köper du på båttilbehörsbutik förväntar du att grejerna ska hålla. Köper du på BT så förväntar man sig många gånger att det grejerna kan gå sönder direkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser