Gå till innehåll
tisdag 18 februari 2025
Rickard01

Plastar nya skott. vad ska ja måla det med?

Rekommendera Poster

Hej.

Nu har jag efter att varit inne och kikat ett fler tal gånger på denna sidan tagit mig i kragen och gjort mig ett konto.

Jag håller på att renovera en Bayliner Walkaround båt ifrån 1986. Jag vet tyvärr inte vad modellen heter. Kan inte hitta den någonstans på internet.

Där jag är just nu är att jag har sågat bort hela durken för att byta ut den då den va genom rutten. Så just nu håller jag på att såga ut nya skott för att få durken stabil och något å vila på.

Så när dom är färdiga och plastade på plats så tänkte jag måla innerskrovet med något, Det behöver inte vara någon snygg färg då det inte kommer synas, Enbart för att man bör måla plasten.

Vilken färg ska jag välja till detta? gärna så billig som möjligt. =)

Mvh Rickard Sjöberg

Senast ändrad av Rickard01 | 06 april 2010 | 09:25

Senast ändrad av Rickard01 | 06 april 2010 | 10:08

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite dåligt tålamod tycker jag, ganska få har tid att sitta på internet på förmiddagarna. ;)

Topcoat är ju ganska standard att måla på laminat, men särskilt billigt kan man väl inte säga att det är.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Internationals 1-komplack Toplack fungerar bra om det inte är i utrymmen där det kan komma olja och annat på skotten, billigare än Topcoat.

Roger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta verkar bra, för det kommer inte komma olja eller annat på skotten då jag har en utombordare.

Det får nog bli detta.

Tack för hjälpen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...