Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
Luffarn

Stänkskyddad strömbrytarpanel, Biltema

Rekommendera Poster

Tjo. Jag håller på att dra en ny matning upp till instrumentpanelen bakom vindrutan och vill kunna dels säkra av och slå av/på strömmen till autopilot, plotter o ekolod. Funderar på Biltemas strömbrytarpanel 25-881 måtten på 107 ggr 96 mm passar bra, och panelen får även tjänstgöra som lock så jag kommer åt sladdarna inne i luckgaraget om jag vill. Den har ett cigguttag med till sökarlampa och telefonladdning med...

Tänkte bara höra om nån vet att den kanske är bara skräp som glappar efter en halv säsong, eller har nåt bättre alternativ? Lösa brytare och säkringar som hänger bara på kablarna är ju inget kul...

post-6890-1394236303,1012_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte den lilla panelen idag. Har inte satt dit den men den verkade rejäl. Hängsäkringarna var inte av flatstiftstyp utan glassäkring. Det var tre säkringar i tätade hållare, och vid varje hållare var en hållare för en reservsäkring. Brytarna kändes rejält distinkta. Här på sötvattne på Hälsingekusten funkar den nog. Ska joxa dit den i morrn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar!

Jag skriver en massa strunt även på ljudforum, studiogrejer och sånt jag håller på med så jag har ransonerat ner båtskriverierna lite. har inte haft några större båtfunderingar heller...

Denna vinter lät jag båten ligga kvar i vattnet för första gången, och naturligtvis blev det en grym vinter. Men än flyter båten, och idag kunde jag första gången på hela vintern vicka lite på rodret. Så när isen släpper ska jag ha slagit under seglen och mat och rubb o stubb packat så det bara är att sticka ut. Den en gång så vrenskade värmen funkar helt underbart, så att sova ute ett par nätter med minusgrader vore bara fint. Nytt för i år blir ekolod, ett enklare Hummingbird Piranha 210 som jag tycker verkar vara av riktigt fin kvalitet. Håller på att installera både brytarpanelen och lodet nu. Gruvligt blir att få givaren att funka genom skrovet, jag ska som många andra fått det att fungera perfekt, sätta den i Sikaflex. Hade sånt flyt idag att jag fick en mindre Sikatub hos en av färghandlarna som slutat sälja Sika och hade en ensam dammig tub kvar. Så vårkänslorna är på topp här i Ljusne o Hälsingland. Idag var det riktigt ljumma vindar 12 tolv grader eller mer i skuggan, i solen mkt mer.

post-6890-1394236304,3177_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...