Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
nonnes

3 x Solexförgasare och packninigsbyten mm

Rekommendera Poster

Köpte förra året stora SOLEX packningssatsen till min B30 AQ170 och sitter nu vid köksbordet och kliar mig i huvudet...är det svårt...måste man ha special verktyg...bara tuta och köra??

Det som skall bytas är packningar, nåtventil och div annat pill som kom med i påsen...men behövs allt som finns i påsen?

Någon sa till mig förra året att allt pill i påsen behövs inte, utan den passar flera mod...stämmer detta och i så så fall vilke delar skall jag titta efter?

tack på förhand igen =)

j.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gjorde samma sak förra året med mina Solex. Inga specialverktyg behövs och allt i påsen behövs inte heller. Gäller dock att vara noggran och verkstadshandboken kan vara bra att ha. Kolla på länken där den finns skannad. Hade också nytta av andra trådar här på forumet i samma ämne.

Lycka till.

/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tusen tackar och bockar =) provar mig fram, men har dåååligt tålamod =/

har nu läst lite och kan konstatera att jag redan har detta dokument, men, om man skall göra som de skriver för att demontera förgasare så stämmer det inte med verkligheten...

tex så har min flottörventil ingen bricka....däremot ligger den kvar i en urskålning med en pin....

massa liknande olikheter ....jag fattar inte grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

tack på förhand

j,

Senast ändrad av nonnes | 05 april 2010 | 15:10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har nu låst uppgiften =) kommer att lägga upp video på detta så slipper fler undra och bli grå =)=)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...