Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
Idann

Importera från USA

Rekommendera Poster

Är det någon som har köpt båtar från USA via CG Marine International ? Är det en seriös båt förmedlare?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske inte den enklaste vägen.....MEN åk och titta på båten! Alldeles för många som får hem sina båtar i apdåligt skick. Det är värt en flygbiljett över atlanten, jag lovar. Jag har varit över men ingen båt passade mig så jag åker till nästa höst igen och försöker stanna lite längre än senast

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har köpt en båt via CG Marine, Du kan e-maila mig om du vill ha lite info om vad jag tycker och tänker.

Tyvärr så är det allt för mycket folk på det här forumet som TYCKER & TÄNKER om saker och ting de inte har den blekaste aning om!!

Tyvärr, för det gör att om man vill ha reda på något så får man bara en massa skitsvar från folk som, ja vet inte vad!

Jag har en båt som jag köpt, fått hem och FINNS PÅ RIKTIGT!!!

MVH

Landkrabban  Jerker

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att oavsett firma bör man titta på båten.

 

En del firmor äger inte båtarna utan förmedlar dom (inget fel i det), men kan vara en annan anledning att se båten i person. (De som förmedlar kanske inte vet exakt det som du vill ha reda på, vilket kan leda till spekulerande från deras part.) Ofta finns det saker man hittar eller undrar över som man ser bäst direkt, sådant man inte tänkt på etc. Om man får testköra så kan man också märka mycket av båten.

 

Om man tänker sig att det skulle vara en bil man ska köpa, skulle man betala dessa belopp utan att ens ha sett (eller kört, om möjligt) bilen. Dessutom av en person som inte äger bilen(och betala pengar till en person som man kanske inte ens har träffat, kanske med en firma registrerad i annat land, som nyligen bildats etc.).

 

Nu behöver ju inte förmedlarna i sig vara skumma, men kanske som försiktighetsåtgärd för ens egen skull bör man ta dom steg man anser nödvändiga, för att få den båt man önskar.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tog hem en båt via dem i höstas och allt gick enligt plan. Skicket var super och de är att lita på. Lycka till, mvh Johan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu när pundet står så lågt, bör väl en import av båt från England vara intressant, dessutom momsad och klar om jag förstått andra trådar rätt.

 

skarv

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej

Jag har ännu inte köpt en båt av dem men så långt jag kan se är de seriösa. Håller på att kika på Sea Ray båtar och de flesta importeras ju och CG har en intressant som jag kikar på nu.

Fick en lång referenslista på kunder som köpt båt av dem. Firmaägarens son verkar åka runt i USA och leta upp fräscha båtar. Jag har inte kollat upp hur man genomför ett köp hos dem så jag vet inte om man betalar hela båten innan man sett den i verkliga livet.

I övrigt håller jag med att man oavsett seriös eller inte seriös försäljare så skulle man vilja kika på båten innan köp.

hälsningar

henrik

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med risk av att bli beskylld för att vara en bulvan för en importfirma vill jag ändå säga att jag har importerat via CG Marine och är mycket nöjd med den servicen som jag fick av Andreas. Har absolut ingen att klaga på och båten var i bättre skick än jag kunde utläsa från bilder och dokumentation.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Klicka

 

Ännu mera!!!

Att inte MG reagerar är ju märkligt!

Klicka?????????

 

Har inte dessa båtimportörer nåt att göra, mer än att skapa fejkade nick och skriva en massa bullshit?

Klicka

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har också importerat båt från dem. Jag har bara positivt att säga om Andreas med personal. Dom var väldigt trevliga och proffsiga. 

Hade beställt en 26 fots bensin Sea Ray årsmo 1999 av dom men fick hem en nästan ny 32 fotare istället. Istället för Eagle Cuda ekolodet som skulle finnas med så hade dom satt in ett helt nytt navigationssystem från Furuno inkl radar och AIS. Båten avtäcktes på min uppfart av två läckra kvinnor från öststaterna till ljuvliga toner av en liveshow med Frank Sinatra. 4års kostnadsfri service och vårrustning skickade adde med som en liten bonus. Allt detta kostade mig 249 000:- Snacka om en firma med service mind!

Snälla mods ta bort alla dessa förstagångsskribenter som öser beröm över dylika företag!

/En som rustar sig för sommaren!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

jag har beställt en sea ray 260 -06  från Andreas o Conny.

jag uppfattar dom som riktigt seriösa,Inte ett dugg orolig för att mina 500 tusen

ska försvinna utan att jag får en fin båt hemma på gården.

bara mina åsikter iaf

 

mvh christer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hehe ni e snabba på o hugga gubbar.. Här gäller det att vara på sin vakt, nåja d finns nog en annan sida av myntet.. Man ska nog inte vara för snabb alla gånger på o döma ut information... Alla har vi nog rekomenderat någon nån gång, tyderligen kunde vi accepteras och anses som trovärdiga...

Inte fel med varningsflagg men den ska vara befogad.. Och bevisen för lurendrejeriet måste slå högre än ett gnolande stödlager eller trasig pollare.. Skulle aldrig komma på tanken att bedriva nogon som helst försäljning av saker med rörliga delar inte i detta land iaf..

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

DETTA HÅLLER PÅ ATT BLI HELT SJUKT!!

Jag är nästan på väg att föreslå en samlig av oss BULVANER, MED FALSKA ALIAS ETC i sommar.  Vi kan visa upp våra Amerikanska skitbåtar så kan vi bjuda in alla duktiga bloggare med all sinEXPERTIS om CE-Märkning, bedrägeri och bulvanåsikter till en hejdundrande flytande båtmassa!! Cool Jag är först i kön med att visa upp min skitbåt med falk CE-Märkning, jag tar till och med med den Svenska manualen, så kan vi elda upp den till kvällen!!  Jag ska ha semester i min båt i 4-veckor, åka Göta-Kanal, till ostkusten, om inte jag får byta motor eller något annat som någon bror-duktig expert på detta forum kan komma att klaga på!!

Nej stå på Er mina IMPORT-VÄNNER!!

Trevig Sommar!!

 

// Jerker

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter som en bra idéSkrattande Vart ska vi ha träffen...om jag får vara med trots att vår båt inte är CE märkt, har nyrenoverad motor, septitank i plast, konstig GPS, ekolod och 110 V kyl och spis. Dessutom tog vi hem båten med ett riktigt storskojarföretag som bara hade varit verksamt nästan 20 år, och hade en skitkass referens som bara köpt 4 båtar med deras hjälp. Dessutom fick jag hans nummer av en händelse....och han finns här på MG.

Mvh Andréas

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äsch... Låt belackarna hållas!  De är bara lite tjuriga för att de inte kommit på samma idé.

Köpt ALLDELES fullkomligt överprisade Flipper o Storö, i stället för att importera fräscht.  Klart de är gnälliga o missunnar andra att göra en bra affär!!  Cool

 

Inte

//Vilsen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jemma

Du har rätt!

Det är väl precis så det ligger till.......

Tog en runda i hemmahamnen igår för att kika lite på båtbeståndet och känner mig mer än nöjd över mitt beslut att importera. Vilken båt jag kommer att få :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mannen!

När kommer din skitbåt??Flört 

Nyfiken!!!

// Landkrabban Jerker

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jemma

Då har min Amerikanska importbåt kommit hem. Vi har inte hunnit gå igenom den grundligt än men det ser lovande ut.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...