tellblom 0 Postad 4 April , 2010 Vet att ämnet varit uppe i massor av topics men jag tar upp det igen: Vilken bottenfärg skall jag välja? Förutsättningar: Ny båt aldrig varit bottenmålad förut (glasfiber) Västkusten Självpolerande Finns det anledning att Jotuns Eco low Cu är drygt 100kr dyrare för en 2,5litrare än tex hempel eller international? Är den bättre? Eller är de likvärdiga? /M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joe17 0 Postad 4 April , 2010 Finns en bra jämförande sammanfattning om säsongens bottenfärger i senaste Båtnytt, dvs. nr 4 april 2010 som jag kan rekommendera. Mvh/C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tellblom 0 Postad 5 April , 2010 Jo har läst det men det är ju egentligen bara en uppräkning vad som finns och de är inte betygsatta på något sätt tyvärr. Och vad det gäller prisnivåerna i denna uppräkning vet jag inte var de har fått dem ifrån för de stämmer inte alls med verkligheten (iallafall inte i göteborgsområdet) /M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 5 April , 2010 Jag ligger i Götborgsområdet och har en självpolerande Hempel mille extra på min båt sen många år tillbaks, ingen påväxt overhuvudtaget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carlf 1 Postad 5 April , 2010 vc 17 m extra, det enda som funkar om man skall segla snabbt. Inhandlas på svb.de . /C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosslady 0 Postad 5 April , 2010 Självklart Mille Extra om du inte vill ha någon beväxning, måla två lager. Jag ligger i S:a Grundsund, har aldrig fått någon beväxning efter att ha använt denna färg. ........./ lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunerotting 1 Postad 5 April , 2010 Någon som vet något om denna färg. Är det kanske första året den är på marknaden? Billig är den ju. www2.biltema.se/products/produ... Art nr Pris Antal Svart, 0,75 l 30-610 159,00 kr Svart, 2,5 l 30-611 499,00 kr Blå, 0,75 l 30-612 159,00 kr Blå, 2,5 l 30-613 499,00 kr Röd, 0,75 l 30-614 159,00 kr Vit, 0,75 l 30-616 159,00 kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tellblom 0 Postad 5 April , 2010 Jag får väl testa Hempel Mille den sparar ju ett antal kronor..... Gällande Biltemafärgen är den godkänd för alla vatten, dvs inget man använder på västkusten. /martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 5 April , 2010 Jag skulle då inte chansa på denna, men ju fler som provar ju mer vet vi efter upptagningen i höst Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser