kenny-w 0 Postad 3 April , 2010 Någon som har använt Öbs bottenfärg? Behöver veta om man kan ha den till en plast båt som gör ca. 30 knop, dom som jobbar på ÖB vet inget om färgen och det står inget på burken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
535GT 36 Postad 4 April , 2010 Du verkar ju inte ha så höga krav, så du kan lugnt köpa den bottenfärgen och använda på din båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 4 April , 2010 Har kört med den i 2 år.Det blir inte alls så många snäckor,däremot så blir det en grön slemmig hinna men det är förmodligen för att båten går så sakta...När man högtryckstvättar botten på hösten så försvinner ett lager(själva ytskiktet) på färgen så det blir jätterent,bara att rulla på ett nytt lager på våren.Nu har vi inte värsta vattnet här uppe så det spelar ju in förstås. Men inte är det världens bästa färg, det förstår man ju...Men min båt är varken mycket dyngigare eller renare än nån annan nere på klubben. Mvh/andreas Senast ändrad av guzzlon | 04 april 2010 | 16:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Packe 0 Postad 4 April , 2010 Lägg du till några kronor och köp Hempel istället. Man skall inte leva sitt liv i dumsnålhet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vinterfrid 0 Postad 10 September , 2010 Strunta i förståsigpåarna som tror att pris alltid är lika med kvalitet. Jag använder Ö&B:s bottenfärg och den är minst lika bra som t.ex. Hempels. Min plastbåt gör visserligen inte 30 knop, men det spelar knappast någon roll vilken färg du använder under de omständigheterna. Så, du kan med gott samvete köpa Ö&B:s färg och vara snål - men inte dum! Senast ändrad av Vinterfrid | 10 september 2010 | 09:18 Senast ändrad av Vinterfrid | 10 september 2010 | 09:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser