Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024
dommartine

Köra motorbåt från England-Sverige

Rekommendera Poster

Jag skall till England om två veckor för att titta på båt. Vi har hittat en Sealine 330 där som vi är intresserade av att köpa. Nu funderar jag på hur man bäst får hem båten som ligger på östra sidan av England. Jag var inne på forumet och såg att det var någon som tagit hem en och betalat runt 60.000 kr, men den båten var större.

Är det någon som kört en båt i samma storlek elle liknande hem från England till Sverige och kan dela med sig av erfarenheterna?

Är det möjligt att genomföra en sådan resa?

Hur får man annars hem båten och vad kostar det att ta hem en båt i denna storleken?

Vi är två stycken som skall köpa varsin så vi kommer att vara två båtar som korsar Engelska kanalen i så fall.

Tacksam för svar.

Mvh

Tony

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kontakta mig för bra priser på frakt från England

post-10001937-1394236293,8223_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja ska man hålla nere priserna så... Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Annars kan man ju börja med att ha den på trailer, för att sedan flytta över den till taket.. bara för att stila lite. Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här uppe så finns en Fairline 42 som kördes hem från England för egen maskin.Dom åkte först över Engelskakanalen och tog sedan Kielkanalen.Jag har sett några bilder,det såg ut att vara en intressant upplevelse...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är själv på gånga att hämta en 33 fotare från Torquaý och köra den den till Sverige!

Genomförde du trippen?

MVH/Peter 0705 6688 66

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...