Gå till innehåll
måndag 06 januari 2025
dommartine

Köra motorbåt från England-Sverige

Rekommendera Poster

Jag skall till England om två veckor för att titta på båt. Vi har hittat en Sealine 330 där som vi är intresserade av att köpa. Nu funderar jag på hur man bäst får hem båten som ligger på östra sidan av England. Jag var inne på forumet och såg att det var någon som tagit hem en och betalat runt 60.000 kr, men den båten var större.

Är det någon som kört en båt i samma storlek elle liknande hem från England till Sverige och kan dela med sig av erfarenheterna?

Är det möjligt att genomföra en sådan resa?

Hur får man annars hem båten och vad kostar det att ta hem en båt i denna storleken?

Vi är två stycken som skall köpa varsin så vi kommer att vara två båtar som korsar Engelska kanalen i så fall.

Tacksam för svar.

Mvh

Tony

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att köra hem den själva blir ju en kanon upplevelese och borde gå smidigt. Ni behöver ju inte korsa Nordsjön utan kan ta Stående mastrutten genom Holland då har ni bara en kort sträcka på Nordsjön för att komma in i Elbe och sedan ta Kielkanalen till Östersjön. Därefter är det inte så långt kvar till Sverige Fast det är klart ska du sedan vidare väldigt långt norrut så kan det bli lite långt kanske,

Men ni kan ju göra hemtagningen som årets semester. Vilket minne och kanske en resa ni bara gör/kan göra en gång i livet. Eller oxå får ni smak på kanalåkandet och tar en semester på Europas kanaler ett annat år.

I denna tråden http://forum.hamnen.se/seglar-snack/6469-norra-europas-kanaler.html hittar du några användbara länkar och lite mer info,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...