Mikaelma 0 Postad 2 April , 2010 Hej, Några synpunkter gällande en Nimbus 26 av äldre modell (70-tal-tidigt 80-tal) för en småbarnsfamilj om 4 pers.? Vi får räknas som nybörjare på sjön! Tack på förhand! Mikael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svenke 1 Postad 2 April , 2010 Gå in på denna sidan där finns nog det ni söker. http://medlem.spray.se/nimbusklubben/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 2 April , 2010 Kan vara väldigt mycket båt till ett hyfsat pris, men det kan också sitta en 30 år gammal motor, och ett motorbyte kostar mellan 150-200.000:-, så det är viktigt att ha med en duktig besiktningman eller båtkunning person när man tittar på så gamla båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 2 April , 2010 Av vilken anledning måste ni har märket Nimbus? Vilka modeller är ni ute efter? Vad för kriterier har ni avseende komfort, prestanda, budget? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 4 April , 2010 Hej ! Nimbus 26 är i mitt tycke en tidlös och trevlig båt...Mina rekommendationer är att hitta en med utbytt motor även om det kostar lite mer. Undvik md21:an som sitter uteslutande i de flesta gamla nimbus 26.or. Motorn är klen och det börjar tryta med reservdelar. Själv skulle jag nog dessutom satsa på årsmodellen där de får aluramar runt rutorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mikaelma 0 Postad 4 April , 2010 Det vi söker är en båt där åtminstone 2 vuxna och 2 barn kan sova en á två nätter och som har toalett och köksmöjligheter. Har kikat lite på flipper 700 och ryds 695 tidigare. Pristaket ligger strax över 200 000:-. Företrädesvis är båten försedd med en dieselmotor som inte drar så otroligt mycket! Några andra förslag? Tack på förhand! /Mikael Senast ändrad av Mikaelma | 05 april 2010 | 00:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 5 April , 2010 Coronet 24 family...säger jag. Gammal, men tidlös, snygg och kanonbra planering. Köpte en sån ifjol, vi är 2 vuxna 2 barn..funkar perfekt för några nätter i taget. Hade oftast dubbla bensinare, men då och då hittar man exemplar med bytt motor, till ett enkelmontage och ibland även diesel. Prislappen ungefär där du tänker dig. mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser