aliosc 0 Postad 1 April , 2010 Hej alla. Jag har funderat på att installera en fast tank iför denna säsongen. Är det någon som har erfarenhet av en bensintank som är tillverkad av aluminium? Funkar det med bensin eller bara till diesel? Tänkte på avlagringar mm.av bensin. Tacksam för alla svar. Aliosc Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Buster-XL 0 Postad 2 April , 2010 Hej har ju jälv en buster med alu tank inget problem det.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brandur 0 Postad 2 April , 2010 Hej Jag är precis klar med min fasttank installation. Jag köpte en plasttank på hjertmans med tillhörande nivågivare och mätare. Jag tror att dom har storlekar upp till 70 liter. Själv nöjde jag mig med 50 liter till min styrpulpet på 5,7 meter/115hk motor. Det var lite bökigt att få till tankanslutning, avluftning osv....men skam den som ger sig, och slutresultatet blev över förväntan. Jag passade även på att: - dra om hela elsystemet - ny länspump med slang - flyttade fram batteriet till fören pga båten var lite baktung Det är kul att vårpyssla med båten....lycka till!! ps. svaret på din fråga.....det borde inte alls vara några problem med alu. ds Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aliosc 0 Postad 6 April , 2010 Okej tack för dom svaren. Det blir nog en tank i aluminium. Jag får tillverka den efter skrovetsform och då är aluminium ett lättarbetat material. Är det fler som har erfarenhet om aluminium tankar får ni gärna skriva eller om ni har några andra inlägg. MVH.Aliosc Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser