Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Dykarn

Kompressor Norcold kylskåp efterlyses

Rekommendera Poster

Halloj.

Tempen stiger ute o det börjar rycka i båttarmen...

Nu är det så att mitt kylskåp har slutat kyla, men kompressorn går (hela tiden) och en kompis har konstaterat att kompressorna har gått sönder inuti, den jobbar men får inget utfört.

Verkar ej vara så lätt att hitta kompressorer till dessa kylar, men tänkte ge det en chans här :

Söker härmed en fungerande Sawafui sk-611m kompressor, alternativt ett komplett kylskåp (Norcold sitter i nu) av samma el liknande modell kring 45 liter. Någon som har delar ligger eller vet var jag kan hitta ??

Har f.ö. precis börjat plocka med service osv på båten, riktigt skönt då solen tittar fram :)

Mvh

D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå...

det e inte så att den har läckt ut gasen? om du byter kompressor så ta en danfoss 12v (BF35) dom kan du montera lite var stans och är betydligt tystare. kolla blocket.

läcksök! kolla förångaren den e i tunn alu, ärjar gärna sönder efter ett tag

letade själv efter en sån kompressor förut, finns i usa men inte värt besväret.

waeco / Dometic gör fina skåp för båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena.

Nja, både ja o nej, dvs den hade tappat lite gas men han fyllde på ny och mätte osv samt kollade om den sög in som den skule då kompressorn gick, och det gjorde den ej = någon ventil eller annat (membran?) som gått sönder förmodligen. (han jobbar med kylteknik men inte direkt till båt)

Lutar väl åt en ny kyl, måste kolla mått mm, men ska kolla den där andra kompressorn du påpekade med, tack för tips !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ohoj.

Orkade inte vänta / leta mer, så det blev en ny kyl till slut.

Nu ska man bara fixa till så den passar ordentligt i hålet.

Förväntar mig idel kalla drinkar i det kommande solgasset framöver... ;)

Hoppas ni njuter som mig av vårpysslet iaf, riktigt skönt att pyssla om sin raring nu då solen tittar fram !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...