Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
Zogar

Värmlands Båtförmedling AB - Import från USA -

Rekommendera Poster

Tänkar at importere båt från USA (Four Winns 180) via Värmlands Båtförmedling AB, men dom skal ha pengene up front, är jo en chance at skicka penge til et bolag man inta kännar. Finnars der nogon här som har erfarenhet med detta bolag?

Alt assistance är väldig upskattat.

Denna Båt : http://www.blocket.se/varmland/Four_Winns_180_H_Bowrider_2009_25721916.htm?ca=15&w=3

Vh - Andreas (Dansker der bor i Göteborg)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen erfarenhet av denna firma men jag skulle aldrig lägga upp alla pengar direkt. Handpenning kan vara OK.

Sedan kan man ta sig en funderare varför en båtförmedlare ska sänka priset från     199000-->179000. Hur ser det juridiska ut ?. Köper Du båten av Värmlands båtförmedling eller är det Du som köper båten direkt i USA.

Om man går in på http://www.fourwinns.com och bygger ihop en båt ser man att den hamnar på ca 20000 dollar. (Finns inte med VP 135hk - 2010). 20000 dollar = ca 140000 kronor.

Inte mycket över för en båtförmedlare..... Frakt, försäkringar, Tull, moms.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att priset verkar vara misstänksamt lågt, motsvarar t.ex Silver 485 DC m 50 hk utombordre. Har lite känsla att det ser för bra ut för att vara sant.

Konstigt låg omsätning och eget kaptal för att handla med så dyra båtar:
http://allabolag.se/5567248959

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tak for jeres input.

Jag tyckar också det kännars konstigt at betala på forskutt. Men ser ut som det är hur de flesta gör ved import från USA.

Angående prisen - Denne båt kan inta sammenställas med en ny båt, da den är 2009 model.

Vh - Andreas (Dansker bosat i Göteborg)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dessa importfirmor tycker jag verkar lite udda. En vettig firma borde kunna ta hem båtarna och sedan sälja dem på plats i Sverige istf. att sälja båtar som står i USA (och som de själva kanske inte ens äger).

Frågan ovan är ju också intressant, vem är importör? firman eller du som privatperson?

(Har inget emot detta bolaget isig, aldrig haft något med dem att göra)

Senast ändrad av Knoparn | 01 april 2010 | 13:21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Import har numera blivit knepigare.

Avgasregler. Är motorn godkänd att köras i EU. Om inte så står du där och får inte ta in den.
Risken är att det går på srien nr och inte bara på modell....

CE märkning av båten. Är båten CE märkt. Om inte så får du problem när du skall sälja i andra hand. Den kan bli osäljbar

Importkostnad är ca

Tull 4% frakt med alla fösäkringar etc och sen 25 moms på hela klabbet.
Jet carrier är billiga på frakt USA Stockholm alt Oslo .....

Skulle också vara försiktig med en firma som inte tar helhetsanvaret.
Skulle nog bara lägga handpenning alt importera själv (om du orkar lägga ner all tid)

Lycka till

/Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nu ska vi inte måla fan på väggen, behöver inte vara nått dåligt alls...

skulle däremot inte betala i förskott, handpenning e ok.  tänk om dom, gud förbjude. går i kk.. då e dina pengar borta...

Import har numera blivit knepigare.

Avgasregler. Är motorn godkänd att köras i EU. Om inte så står du där och får inte ta in den.
Risken är att det går på srien nr och inte bara på modell....

detta e bara skitsnack! det är ingen som stoppar nån båt pga motorn. däremot så kan det bli problem vid CE-märkningen, men det spelar egentligen ingen roll. för ce-tramset kanske inte godkänner motorn men du får din ce-bricka iaf...  dvs. om du nu vill betala 25000 extra för att få ett klistermärke..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag köpt båt, begagnat Stingray i Sverige. Det var snabbere och bättre end USA eventyr:-)

Mange tak for jeres input.

Vh - Andreas (Dansker der bor i Göteborg)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tull 4 %? har för mig jag betalade 1.7% ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu ser jag att du redan hittat båt, men tänkte ändå pusha lite för en lyckad förmedlingsaffär som jag gjorde förra året med en liten marina i sydöstra sverige. Två bröder med genuint båtintresse har börjat plocka hem båtar från spanien, som de är nere och besöker 2 gånger varje månad.

Ta en titt på: www.olssonsmarina.se eller på facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=606090619#!/pages/Batformedlaren/112238102155463

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...