Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
Flipp760

Sanhamn på TV

Rekommendera Poster

Ser precis på ett TV program om Sandhamn i hopp om att få lite lindring av båtabstinensen.

Tycker att Kustbevakarna var bättre.

Senast ändrad av Flipp760 | 31 mars 2010 | 22:50

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

missade tyvärr programmet till fördel av arsenal-barcelona =( men man har ju ändat varit å slirat där så mycket ändå =)

Senast ändrad av tobiasA | 31 mars 2010 | 22:59

Senast ändrad av tobiasA | 31 mars 2010 | 23:00

Senast ändrad av tobiasA | 31 mars 2010 | 23:00

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, kustvakarna var bättre.. men det var många sköna personligheter här också.

Ers Majonäs.. den var skön. Skrattande

Sen kan man ju ifrågasätta lämpligheten att följa ett gäng fulla ungdomar på sin tur genom skärgården. Tyckte mest att de igenom det glorifierade alkoholkonsumtion på sjön.. Det är ju sådana typer man inte vill möta där ute.

Annars var det väl helt okey underhållning..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det var verkligen dålig start, att visa ett gäng ungtuppsbrats på väg till sandhamn, som först efter att ha blivit portade på utahaket upptäcker den helt fantastiska plats och natur de befinner sig i... Tråkigt. Hoppas de andra avsnitten blir bättre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det var ju rätt skoj att titta på men båtabstinensen gjorde det inte mycket åt.

Och visa ett gäng ungdommar som dricker en massa pilsner och knapt klarar av att köra båt är väl kanske inte det bästa man kan göra men jag är förståss ingen tv-produsent heller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trist att de visade fylla på sjön. Visst de kunde ju filmat å samtidigt ringt kustbevakningen, det hade blivit TV det!

Hade jag varit kameraman hade jag aldrig vågat åka med.

Pinsamt dessutom för den som ägde båten, snacka om att verkligen vilja vissa att man har råd med plats å va medlem i KMK eller vad klubben heter. Att man dessutom tapetserat båten med klubbens klisterlappar - räknade till minst 5 st 1-meterslappar......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tyckte det var rätt befriande att se. Inte för att TV-serien håller någon som helst kvalitet, snarare tvärtom. Det som däremot kändes bra är att TV-serien inte är så himla pretto som Kustbevakarna osv. Finns det någonting värre än att få en massa pekpinnar från diverse förstå-sig-påare och myndighetspersoner?

Tyckte det var rätt kul att se de här grabbarna som knäckte pilsner efter pilsner på sin väg från Djurgården till Sandhamn i pappas motorbåt...

Är skapligt trött på den mentalitet som råder i Sverige i vissa avseenden. Tex den, att en person som druckit två-tre öl är att se som en potentiell våldsverkare, dräpare, mördare..Skrattande

Eller att åka motorbåt i vår lilla vattenpöl till Östersjön är ett direkt hot mot klimat och miljö. Snälla....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man skulle kunna tro det. Killen från marinan som skulle röka klart först gillade jag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha, ja han var ju ganska så bitter Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt galet program.

Jag hade sett fram emot ett program där vi får se hur trevligt vi vanliga Svenssons kan ha det på Sandham och runt omkring.

Att övernatta i Sandhamn är ju helt kört med allt ljud och fylla runt omkring. Lökholmen mittemot är att rekomendera. 

Senast ändrad av Calsone | 01 april 2010 | 15:18

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För ett antal år sedan åkte vi gärna till Sandhamn på Midsommar och då så var det helt stängt inne i Sandhamn på Midsommarafton. Inga krogar hade öppet och vi var kanske 5 båtar som låg på Lökholmen.

Däremot så drog hela nöjeslivet igång på Midsommardagen. Jag har inget minne av exakt när det var helt stängt på Midsommar i Sandhamn men år 2000 är jag säker på att det var stängt.

/Micke W

Senast ändrad av lizardking | 01 april 2010 | 19:24

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyckte det va ett skitprogram som filmar snorungar som super medans dom kör båt och beter sig illa mot andra på sjön! Hade det varit lika ok om deras båt varit en bil??

Såg hur dom blåste förbi en segelbåt med bara någon meters lucka!! Hur dom skrek åt andra m.m.

Det ända jag hoppades på va att sjöpolisen skulle stoppa och blåsa dom!!

/Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Först blev jag bedrövad av att se hur massmedia glorifierade fylla och båtkörning. Att ta två tre öl tycker inte jag är någon fara, men här var det betydligt mer. Men sen började jag förundras över hur vissa människor är beredda att visa hela sin dumhet i egen person över TV. Jaha, stavas Sandhamn som ett ord, så det var inte fel på GPS. Jösses. Då garvade jag duktigt. Jag hoppas att grabbarna inte får lida allt för mycket nu när alla vet att hissen inte går ända upp där.Tungan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo när jag tänker efter så håller jag också med om detta, så jag lämnar ifrån mig moral-stafett pinnen så får nån annan springa vidare :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har varit sjuk i veckan och plöjt igenom ALLA kustbevakningen avsnitten! =) Finns att se på kanal5.se
Nu är det ALLA båtmagasinet avnitten som gäller på tv8.se =)

Håll till godo alla som läääääängar efter islossningen!

Sen vem har inte moonat åt div. turistbåtar m.m. Tror att många av er har också har haft en jävla massa dumheter för er som knoddar på sjön. Öl konsumptionen var kanske lite brutal under resan. Jag måste medge att jag hoppades på en sandhamn kustbevakarna mix ett tag! Ta programmet som en nypa salt och garva gott åt vissa idioter som medverkar. Flört

Senast ändrad av Kaveh | 01 april 2010 | 18:59

Senast ändrad av Kaveh | 01 april 2010 | 19:07

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, lite lagom...

Härliga one-liners till kunderna!

Det kan väl inte vara elakt att säga sanningen???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Samtidigt känns  inte sekvenserna med de öldrickande ungdomarna med motorbåten så realistiska. Känns som det här med pappas båt egentligen är en hyrbåt som TV-teamet har hyrt. Det syns en del dekaler på båten som jag inte ser riktigt var de kommer ifrån. Kanske någon annan som känner igen dem.

Sedan är snacket mellan dem inte något som man förväntar sig i övre skiktet i samhället där pappan har båten på Djurgården.

Ändå tycker jag att serien är underhållande. Troligtvis så kommer det att synas mera vanliga besökare senare i programmet.

/Micke W

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag måste citera en dekal på bakrutan på en raggarbil:

(Se upp Svensson din dotter kan ligga i baksättet.)

lite av den bevakningen som förälder oftast har.

Är det problem så är det bättre vi äldre är där och närvarande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pinsamt nog...känner jag till ena snorungen på raggarbåten. Bor i samma område.

Jag tyckte programmet var superdåligt, helt ointressant med fylla och DJ's. Det kan jag se ute på krogen istället.
Det enda som var bra var surpellen som meckade båtar...Sådana personer är bäst, de säger vad de tycker och det tar den tid det tar.

Det är inga överklass valpar som åkte i båten,de tältade juSkrattande Inga överklassare tältar när de kommer till sandhamn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar som om 90% av inläggen kommer från folk som inte fick tillfället att vara unga o packade. Kom igen nu, ni var säkert inga änglar när ni var unga. Jag var i alla fall inte det.

Det som skiljer sig lite är väl språkbruket, men i övrigt så känner man väl igen sig lite.

Vi hade visserligen ingen plotter som strejkade pga felstavning. Vi brukade sjökort där det redan var färdigstavat, så då kunde man ju inte köra fel. Men kul var det.

Om vi varit med på film på den tiden ( började -75 ) så hade nog vissa sekvenser varit pinsamma, precis som nu.

Inget höjdar program så här långt, men man kommer nog titta i alla fall.

Iläggning o 3 veckor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut har man gjort dumma saker, men JAG blir förbannad när det rör sig om direkt olagliga handlingar som kan vara en direkt livsfara för andra.

Kommer det någon snorunge i pappas båt, packad i 30knop och blåser förbi min båt, är det klart man blir förbannad!

Som jag skrev tidigare, om det hade varit en bil dom körde, hade pojkstrecket varit lika ok??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett progam som borde lagts ner innan det spelades in...08-or som kör omkring...fy f-n

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...svårt att göra ett program i stockholm skärgård utan NÅGRA 08:or...Flört

/08:an

Senast ändrad av stemor | 02 april 2010 | 16:46

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har all rätt att bli förbannad det skulle nog jag bli oxå. Vad jag menar är att det på många låter som om de inte gjort annat än rätt när de var unga. olagligt blir det väl redan efter 1 öl. Man blir oftast klokare med åldern. Ölen är mer acepterad på sjön än i en bil. Så är det bara.

Risken för olyckor är även större med bil. En öl eller två ( 33:or ) brukar man väl hinna med under en hel dags segling. Ibland ingenting.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De flesta 08 or  är inga 08 or. man kan nästan tro att du har något emot dem?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill absolut inte skönmåla mig själv på något sett, har som jag tidigare skrivit oxå gjort dumheter i min ungdom. Och då fanns det säkert någon som jag nu, en småbarnspappa som är skadat av sitt jobb, som blev förbannad.

Även om vi alla gör misstag genom livet måste det finnas en motvikt som skapar balans. JAG tror att om alla föräldrar bara skakar på axlarna och tänker jag gjorde likadant så blir det en ond cirkel där ingen lär sig att göra rätt. För man ska väl lära av sina fel och misstag??

Sen är jag medveten om att den allmäna acceptansen för öl är större på sjön, men dock LIKA olaglig och sådeles lika fel.

Jag förstår att du inte uppmuntrar detta beteende utan bara tycker att folk ska tänka på att man själv inte alltid är bättre. Och det håller jag med om.

Lite off topic kanske, ber om ursäkt för det..

/Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hick uuuo hick hick äääee fö fullll få koommme iiinnn, hick huock fiik innnt kooommeee iiin.. Hahahaha, ja vad ska man säga har själv aldrig varit på sandhamn men det såg då onekligen ut som om dom flesta hade roligt och trivdes där... Men nja nivån på denna serien ska man nog inte räkna med når några oandade höjder... Dom kunde nog lika gärna stått o filmat vilken hamnkrog eller inneställe som helst och fått liknande resultat...

Alltid är det någon som drar en jäger förmycket och trillar av stolen.. Men man får ta det som det är och bara skratta åt det, sedan kan man tycka vad som helst.. Men så här brukar det iprincip se ut på varenda krog och partyställe längs hela kusten...

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...