Gå till innehåll
söndag 29 december 2024
dasv

Uttern 5500 HT

Rekommendera Poster

Hej

Är det någon som har erfarenhet av 5500 Ht?

Funderar på att köpas en men vet inte riktigt vad båten går för.

Vilken motor rekommenderas?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej fortsätt gärna på tråden längre ner på sidan. Svarade på ett par inlägg om samma sak nyss mvh/ sneaker

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fundera på en Uttern 5500 HT men finns det någon annnan båt i denna storlek som har lucka fram?

Har försökt att hitta tester och lite objektiva åsikter om 5500 men det verkar svårt att få fram en bra rekommendation, någon som har tips om tester eller bra alternativa båtar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej ! om mina åsikter är objektiva eller inte är väl lite tveksammt eftersom jag äger en 5500 ht. När det gäller tester så finns det inga på just denna ht-modell, däremot är det samma skrov som uttern 5500 dc,d55,t55.. samtliga dessa båtar är testade i diverse båttidningar som båtnytt. vi båtägare. När det gäller gångegenskaper får man en bra bild genom dessa. Inredningsmässigt är det bara och kolla på någon som är till salu och bilda sig en egen uppfattning. Sök även här på forumet på 5500 ht så finns det lite äldre trådar med erfarenheter och åsikter. Min uppfattning efter att länge kollat på nästan alla ht-båtar i denna storleksklass är att den är modern, snygg, påkostad. Bästa ht-båten i klassen (fri åsikt av mig) Kvaliten mellan 1998-2002 då den tillverkades verkar vara god. Man kan gå in på utterns hemsida www.uttern.se och kolla äldre broschyrer te x. Rada gärna upp frågor så skall jag svara om jag kan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...