Riro 115 Postad 31 Mars , 2010 Jag har köpt en gammal mercury 7,5 hp som jag provkört i balja. Tycker det kommer lite vatten ur skvallerröret till kylningen. På tomgång så droppar det bara och vid lite gaspådrag så rinner det ordentligt men det sprutar inte. Impellern är ny så de enda felen jag kan komma på är att antingen läcker det någonstans eller så är någon ledning igensatt. Hur mycket ska det spruta ur skvallerröret för att det ska vara OK? Var bör jag kolla efter läckor etc.? /Robin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 31 Mars , 2010 Testa att köra in en liten nål i munstycket där det skall spruta ut. tex en sån som man gör rent munstyckena på bilen för spolarvätskan. Det kan hamna skit där. Du kan även ta loss slangen från munstycker och se om det kommer mer vatten. /Chris Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 31 Mars , 2010 kan vara nylon tätningen nr 10 som har ändrat form o täpper till flödet ett vanligt fel http://ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&lvlCode=4&path=MM~A0000001~M0000798~M0000802~C0018079&isForSupStore=true&cCatFilter=MM&eCatSupFldr=supplier-050-025-MM&hideLinkOnPath=false&docId=&docName=&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&isFrPG=false&forItemCode=&pCode=C0018078 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Subarumarine 0 Postad 4 Maj , 2010 Har en Suzuki DT 3,5 hk årsmodell 1980 i mina ägor (fick den i inbyte). Lite osäker på kylningen. Var ska vattnet komma ut, på riggen eller från blocket? Är väl impeller av gummi även i de här? Finns kanske ingen annan lösning på utombordare? Tack på förhand! Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Subarumarine 0 Postad 18 Maj , 2010 Ingen som har en Suzuki DT 3,5hk? //Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser