Kuttersmycket1 0 Postad 31 Mars , 2010 Hallå! Är på jakt efter en ny båt - en styrpulpet. Har varit hos en mängd olika återförsäljare som samtliga förespråkar just sitt båtmärke... Är det ngn av er som har info o erfarenheter av HR? Är det prisvärt med följande för 200 000?! - HR510 med 90 hk (fyrtakt) - 2010 - färgplotter o gps - kärra (max 30km/h) - samt standardutrustning så som fast tank, vattenskidbåge, teaklaminat osv. Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tiger51 0 Postad 31 Mars , 2010 Ja det l ter väl helt okej- Skulle dock slagit till på en ryds 510 istället Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kuttersmycket1 0 Postad 31 Mars , 2010 Vad är den största fördelen med Ryd jmf med HR tycker du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MX_Max 0 Postad 31 Mars , 2010 Tjena. Jag har lite erfarenhet av en sådan båt fast med en 70 hk suzuki på. Jag tycker det e en riktigt fin båt. Går fint i vattnet och känns stadig. Jag vattenskidsåkare och upplever att 70hk fyrtaktsmotorn är lite för slö för att starta på en skida. men å andra sidan väger jag 100 kg. Om man har det behovet kan man ju alltid testa med annan propp. Men som sagt så tycker jag att det e en jätte fin båt och ett bra köp. MVH Max Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kuttersmycket1 0 Postad 31 Mars , 2010 Tack för inlägget Jo det är nog som du säger att motorkapaciteten spelar roll vid vattensporter. Har därför blivit rek en 90hk. Har du hört ngt om att HR skulle ha dålig plastkvalitet?? Har hört en del röster om att den skulle vara sämre än t.ex. Ryd...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johan_HR 0 Postad 31 Mars , 2010 Jag har en HR 435 och har alldrigt upplevt att platkvalitén varit dålig på denna. Efter att kännt på många båtar på mässan upplever inte jag att HRs kvlitet skullet vara sämmre än Ryds, men det finns säkert många som skulle säga mot mig i detta. Senast ändrad av Johan_HR | 31 mars 2010 | 22:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vismen 0 Postad 2 April , 2010 Hej, kanske inte tillför så mycket mer fakta med detta inlägg. Min svärfar har en HR 510 som jag kört en del. Tycker att den har mycket bra sjöegenskaper även vid lite grövre sjö och att den är bra planerad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freez 123 Postad 2 April , 2010 Hej, Låter som en bra deal och jag tror säkert HR510 är en trevlig båt. Tittade själv på den men fastnade istället för en Ryds 568. Tycker den har en bättre planlösning och 6 vuxna får lätt plats. Den är också tyngre vilket ger bättre stabilitet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hjalleman 0 Postad 3 April , 2010 Hej. Det tycker jag låter prisvärt. Jag har en HR 510 men en Yamaha 100 hk på och är mycket nöjd. Min syster hade en Ryds 510 gti en mycket bra båt men jag måste nog säga att jag föredrar HR:en. Valde mellan de två modellerna, men efter att ha provkört en HR så var det inget kvar att fundera på. Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser