Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
memike

Val av Försäkringsbolag?

Rekommendera Poster

Har ju som sagt inskaffat mig en Ryds 478 Gt med en Suzuki DF50 hk motor 2007 båda två.

Vilket försäkringsbolag har bäst priser och vilkor??? Blev tipsad om atlantica . Men tyckte dem va dyra.

Att tillägga är att jag kommer ha den på trailer, är 27år gammal. Båten kommer förvaras på landet utanför staden.

/Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fullständigt omöjligt att svara på den frågan.  Jag har alltid fått byta försäkringsbolag när jag bytt båt.  Exempel: min förrförra båt, en snipa, där var Svenska sjö billigast.  Min förra var försäkrad i Alandia och för min nuvarande är Atlantica mest fördelaktigt, så det blir till att ta in offerter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK tänkte om det va som i mc världen. Där oftast ett bolag har bäst priser :) Få helt enkelt kolla runt.

Försäkrar trygg hansa, folksam, if och de vanliga också båtar ???

/micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack !!! Mycket bra samling av bolag att välja på. Blir till att ringa runt. Sen en fråga till. Har läst om stöldmärkning ??? Vart och vem gör detta? Är det någon form av chip eller bara märkning av prylarna båt/motor???

/Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gå in på Instplanet tror jag dom heter,så gör dom en offert det billigste försäkringsbolaget.

Själv har jag Svenska Sjö och är jätte nöjd.men du måste vara medlem i en båtklubb.

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Länsföraäkringar har bra priser på båtförsäkringar, om man har andra försäkringar där i allafall

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som sagt, det går inte att säga att Länsförsäkringar har bra priser på båtförsäkringar, de var flera tusen kronor dyrare per helår för min segelbåt än det billigaste alternativet.  Olika båtar kostar olika mycket att försäkra hos olika bolag, det är en jävla snårjungel som man själv får ta sig igenom.  Insplanet tror jag inte ett dugg på, de har inte vid ett enda tillfälle lyckats ge mig det bästa priset, det har jag fått leta mig till själv, är de köpta tro?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...