zewe 0 Postad 31 Mars , 2010 Jag har hållt på att leta mig gråhårig efter en båt med dom delarna jag vill ha så jag vänder mig till er som har mycket mera kunnskap än jag. jag söker en båt som inte är för stor men har följande: Innombordare, bomöjlighheter, vatten toa ej porta, är relativt lättseglad och inte allt för dyr. allt jag har hittat ännu är albin vega men det borde ju finnas fler båtar som har liknande uppsättning? Man tackar på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 31 Mars , 2010 Vad har du för budget? Många av 70-talets sk halvtonnare borde stämma in på detta men de ligger prismässigt lite högre än en Vega. Kanske Shipman28? Sunwind 29? Vet inte på Sunwind26 har toa... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 31 Mars , 2010 Laurin 32 (L32) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 31 Mars , 2010 Ja, jag hade definitivt valt en L32 framför de andra. Kolla också Compis 28, även den hade jag valt framför de andra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 31 Mars , 2010 Vilka vatten kommer du huvudsakligen segla i? Är det i skärgård på östkusten så är det bra att ha en bra kryssbåt. Är det över öppnare hav på väst/sydkusten kanske en med stabil båt typ L32 är bra. Vill du ha en pigg och trevlig östkust-skärgårds-båt där du dessutom kan få en 7/8:delsrigg (på vissa exemplar) så titta på Accent tex men det finns fler. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser