Snoilsky 3 Postad 30 Mars , 2010 Jag har en Comfort 30 och håller på med epoxibehandling av skrovet. Nu behöver jag ta bort rodret och undrar om någon har erfarenhet av detta. Jag kan lyfta hjärtstocken några cm men ser inte direkt hur jag ska göra för att ta av rodret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Markos 0 Postad 30 Mars , 2010 Hej Jag lossade på rodret på min dåvarande Comfort 30 när jag skulle laga delamenering på skäddan och rodret dessutom så passa jag på och laga glappet i rodret. Det året låg båten upppallad på en grusplan så jag kunde gräva en grop under rodret så efter man lossat brons bussningen i nedre roderfäste så kunde man sänka ner rodret såpass att man kunde trä ur hjärtstocken. Lägger lite bilder som jag hittade från projektet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Markos 0 Postad 30 Mars , 2010 På bilden före e bronsfästet för rodret där jag fräst in nya bussningar... fästet e delbart och satt med ett par insexbultar På detta fotot ser du hur rodret ser ut där bronsfästet satt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Markos 0 Postad 30 Mars , 2010 Här e rodret borttaget o skäddan nyplastad, epoxibehandlad och bottenmålad i väntan på att rodret skall återmonteras Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snoilsky 3 Postad 31 Mars , 2010 Oj, vilken lyx! Tack för hjälpen! Noterar att hålen på självlänsarna sitter som på min comfort 30 (det vänstra aningens över det högra). Hade du höjt vattenlinjen? Jag epoxibehanlar min botten just nu och passade på att höja vattenlinjen till samma nivå men tidigare gick den ca 7 cm under självlänsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser