full_speed_ahead 1 Postad 29 Mars , 2010 Tjenis! Har målat min båt vit o fint undertill, men får fula märken efter rullarna på trailern. Någon som har några bra tips på borttagning av märkena och hur man kan undvika det i framtiden?=) Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 30 Mars , 2010 Byt rullar på trailern, måla över märkena med bottenfärg. Det finns ljusgrå däck som inte skall ge märken, något fabrikat har superrullar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikW 0 Postad 30 Mars , 2010 Biltema har en spray som heter Black Streak Remover. Prova den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 31 Mars , 2010 Byt rullar till plastrullar. Dom svarta gummirullarna är verkligen föråldrade.. Märkena tas bort med lite polish/cleaner/cleanerwax, inga superedel behövs för det.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
full_speed_ahead 1 Postad 4 April , 2010 Tackar för alla svar, kikade på removern i biltemas katalog innan jag skrev frågan här i forumet, kanske får ta en tur till biltema (tur att man jobbar typ 100 meter bort). Vad skulle jag ha istället för gummirullar på trailern?? Funderar på om man kanske kan linda någon typ av tejp runt rullarna?? Eller så får man leva med det.....ska ju ändå tvätta av båten när den dras upp på trailern.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 4 April , 2010 Jag har en TK Trailer med grå gummihjul, blir inga märken. Scrolla ner lite på sidan på denna länk, du kanske kan montera dessa? http://www.tktrailer.se/reservdelar/reservdelar.html Dessa hjul är fyllda med ett slags skum, behöver aldrig pumpas. Se bild. //Ulf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
full_speed_ahead 1 Postad 5 April , 2010 Nja, har inte den typen av trailer tyvärr.......har kölrullar av gummi och stödrullar i svart plast.....stödrullar i nylon finns på biltema Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
full_speed_ahead 1 Postad 5 April , 2010 Hittade en bild på trailern......är finsktillverkad, tror inte att där finns kvar någon återförsäljare i Sverige Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 6 April , 2010 Fogelsta har blå rullar som inte färgar av sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser