Jekra 0 Postad 28 Mars , 2010 Det sitter en Yanmar 12 i min Bandholm 26 som skulle behöva bli genomgången inför sommaren, ska ge mig ut på Europas kanaler och kommer därför gå mestadels just för motor. Har inte ens meckat med en moppe tidigare och har i ärlighetens namn sjukt dålig koll på mototer. Så till frågan: Kan man med lite läsning klara detta själv och om inte så undrar jag om någon här känner till någon i Malmötrakten (båten ligger i Klagshamn) som kan hjälpa till för en vetting peng? Alla tips mottages tacksamt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Martin73 1 Postad 29 Mars , 2010 Du klarar det absolut själv. Det kommer ge dig insikt i hur din motor funkar och det i sin tur ger dig ökad trygghet och gott självförtroende. Skulle du kollra bort dig under mecket så finns det ju fackfolk, men räds ej att börja lite själv. Det är lättmeckade maskiner. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nagnud 0 Postad 11 April , 2010 Hej! Skaffa en verkstadshandbok till motorn. Bra att ha! Ett tips kan vara att gå en kurs. Jag vet att medborgarskolan har en kurs som heter båtmekanikerintyg. Tror den är på ett par dagar. Det finns säkert fler som anordnar liknande kurser. Lycka till! /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser