Anyone 0 Postad 27 Mars , 2010 Hejsan. Har en Supercool i min Biscaya 29. En känsla är att den sjunger på sista versen, då det var tufft att få ner maten till behaglig kyla. Har börjat fundera på vad jag ska ha i stället.... Kan jag behålla boxen men köpa en kompressormatad kylning till lådan? Kostnaden är ju i så dramatisk; ca 4000 för en vettig kompressor. Har tyvärr inte plats för ett kylskåp utan att göra stora ingrepp i inredningen.... Köpa en kompressormatad box komplett kostar ju skjortan.... Vad säger ni? Åsikter? //Anyne ( i Vänern) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 28 Mars , 2010 Hej,tror det finns supercoolagregat på blocket.Jag har också skaffat en sån box,vad tycker du om strömförbrukningen Senast ändrad av Gusta | 28 mars 2010 | 10:32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 28 Mars , 2010 Har du kollar fläkten på baksidan/varma sidan, den brukar samla på sig endel damm med sämre kylning som följd. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 28 Mars , 2010 Om boxen har ok isolering skulle jag nog föredra en ny kompressor frmför en begagnad supercool. Byggde en ny box men behöll locket till den gamla och installerade en kompressor i min förra båt för några år sen. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anyone 0 Postad 30 Mars , 2010 Hej, och tack för era svar. Ska vara helt ärlig; jag har inte mätt förbrukningen, men visst känns det som om supercool drar en del. Största problemet är att jag inte är nöjd med kylan... Vill ju helst kunna ställa in tex 4 grader, och så ska det hålla det - oberoende av utomhustemperatur. Inser att jag troligen formulerade min fråga lite fel; Kan jag behålla boxen (isolerad) men koppla in en kompressorkyld enhet i sidan? ///Anyone Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 31 Mars , 2010 Som jag svarde i mitt tidigarenlägg men kanske utelämnade ett litet ord Ja - om isoleringe är ok. Det går naturligtvis även om isoleringen inte är så bra, men då drar den ju mer ström. I så fall går det kanske att tilläggsisolera!? Min gamla box var en kylväska som monterats in i inrednigen. När jag sågade bort det visade de sig att det fattades en bit iolering i överkanten - sjunkit ihop? Normal kylskåpstemperatur ligger väl på 8 grader!? Jag skulle tro att en installation av en kompressor kyl i vilket fall som helst är ett lyft. Sen finns det ju många sofistikerade lösningar som AUS, Vattenkyld kompressor mm, men de kostar ju mer pengar också. Att välja är att försaka. tommy Senast ändrad av toaen | 31 mars 2010 | 10:24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anyone 0 Postad 3 April , 2010 Tack Tommy. Besökte Hjertmans och köpte en kompressor!! Ska bli spännande... Ska se om jag låta tillverka en lite större box, då min gamla är på ca 38 liter. Tack & tack. //Anyone Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser