Nuttan 0 Postad 27 Mars , 2010 Hej vi är intresserade att skaffa en liten båt till sommaren, & min gubbe vill ha lite att pyssla med under våren så jag hittade denna på blocket är det en bra nybörjarbåt & hur mycket kan vara lämpligt att bjuda? http://www.blocket.se/kalmar/Cresent_Skipper_26504400.htm?ca=18&w=1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 27 Mars , 2010 Om du går in på Båttester/BåtGuiden här i menyn till vänster och söker på Crescent Skipper så hittar du 4 medlemmar med just den båten, sedan är det bara att skriva till dem och fråga vad de har givit för sina båtar. Två har uppgivit inköpspriser på 10000 resp 15000:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nuttan 0 Postad 27 Mars , 2010 Jag har skickat till dom nu! Ingen annan här som kan något om denna båten? eller kan bjuda på en del ideer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vilse 12 Postad 27 Mars , 2010 hmmm ser fräck ut... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 27 Mars , 2010 Är mindre fräck i verkligheten. Modellen gjordes under 70-talets oljekris när det blev trögt för Cresent att sälja motorbåtar. Dom satte mast och köl på ett motorbåtsskrov och kallade det för segelbåt. Är ingen vidare sådan. Skaffa hellre en riktig segelbåt. Det finns flera trevliga i den storleken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 29 Mars , 2010 10 000? Ja, det låter vettigt... Jag skulle inte ta emot den för mindre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janken 178 Postad 29 Mars , 2010 VARNING! VARNING! Akta dej för bövelen! Vill ni döda det spirande seglingsintresset, så är det där den perfekta båten! Nä! Köp en Stortriss, Monark 540, Minette, J17, Seacat eller nån annan båt som kan segla i stället! Den där korvkiosken kommer att ta död på er lust att segla på nolltid! Det är en HT- båt med mast och löstagbar köl! Det kryllar av riktiga småbåtar, värda namnet, på blocket! Senast ändrad av Janken | 30 mars 2010 | 07:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser