Virgo 2 Postad 27 Mars , 2010 Jag vill snygga till min båt invändigt. Alla ytor av plast är målade med en ful gammal vit toppcoat, den är helmatt. Jag vill inte klä med matta och helst inte måla med tvåkomponent eller annan färg som luktar förta sommaren. Jag funderar på att klä med vanlig tunn vävtapet i glasfiber för att få struktur, limma med vävlim och måla med vanlig halvblank väggfärg. Det enda jag funderar över är om det klarar vintern. Jag har haft detta i ett badrum men där torkar ju fukten upp mellan varven. Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 27 Mars , 2010 Du vill alltså att det ska se ut likadant i båten som hemma??????? Du skriver inte om det är skotten eller skrovsidorna som ska åtgärdas. Är det skrovsidorna plasta fast stringers och klä med garnerings ribb. Skott kläs med 4mm mahogny/teak skiva. Osv. sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Virgo 2 Postad 27 Mars , 2010 Du vill alltså att det ska se ut likadant i båten som hemma??????? Nja... Det finns en del teakplywood och lister redan, plasten längs skrov sidorna är en innerliner och den är OK, där tänker jag bara sätta lite lister. Det fula är bygget som är enkellaminat med rå yta på sidor och tak, det ger ett skitigt intryck. På sidorna vill jag inte klä med något tjockt, det kommer i konflikt med gummilisterna runt rutorna, det skulle bli fult. Nu hade jag inte tänkt göra för mycket jobb, bara fräsha upp lite. Kanske jag nöjer mig med att måla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 28 Mars , 2010 Det funkar att måla rakt på topcoat med vanlig alkyd färg (alltså inte två komponent) Å andra sidan är idén med glasfiberväv intressant, om du provar så berättta hur de funkar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Virgo 2 Postad 29 Mars , 2010 Tack! Det blir nog så jag gör! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser