uttern1 0 Postad 26 Mars , 2010 hej har någon monterat hydral styrning på en uttern 6300 1988 årsmodell med det stora aluminium tiltfästet som motorn sitter på ? behöver råd och tips om det går. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mattans 0 Postad 4 April , 2010 Jag försökte montera en LS300 PRO (säljs av Båtsystem) igår och det lyckades inte. Cylindern var för djup så den tog emot Probox-anordningen vid fullt styrutslag. Kan hända att det skulle lyckas med en annan typ av cylinder som inte är så djup. Om någon har monterat är jag intresserad av att få veta vilken typ av hydraulstyrning som passar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uttern63000 0 Postad 15 Juni , 2011 Hej jag går i precis samma tankar, alltså att skaffa hydraulstyrning på proboxen som sitter på uttern 6300. Lyckades du hitta någon bra lösning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
erikeriksson 2 Postad 16 Juni , 2011 Hej, har haft samma problem med bockhornsstyrning. Lösningen för mig och för er, tror jag, att montera en hydraulsylinder som skruvas fast på sidan i motorn. Tror en variant heter Ultraflex UC132-OBS och så behövs en rattpump tex UP28F. Kan tycka detta är en bättre lösning då cylindern sitter fast och inte rör sig, nackdelen är att cylindern kan sitta i vägen för någon badbrygga eller badstege, sitter normalt på styrbordsidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser