Martiin 0 Postad 25 Mars , 2010 Hej är det någon som vet? Jag har en flipper 620 och har känt att det kommer ganska mycket bensinlukt i båten och löft på lukan bak vid tanken och stoppa ner handen och det var 20l vatten blandat med någon fet sörja och stank bensin. Jag tömde ur all vätska och dagen efter så hade det kommit tillbaka ca 2l det kan ju vara så att den tar in vatten i motorfästerna med vad kan det vara som stinker så mycket att man kan knappt sova i båten. jag har kollat slangar och dylikt, ska lufta upp tanken och kolla snart, kanske kan det var någon luftning av tanken? Någon som har haft liknande problem?/Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 25 Mars , 2010 Dom nya 2 literna vatten kan ju ha runnit till från de skrymslen och vrår du inte kom åt att länsa. Svampa ur allt igen o låt stå ytterligare en natt så ser du ju om det tillkommit ytterligare vatten. Att det luktar bensin är lite värre, milt sagt. Är tanken rostfri? Om inte så kan du ju fått en läcka om det stått vatten där en längre tid o det getts tid att rosta. Jag skulle ta ur tanken omgående för att inspektera densamma. Kolla slangar och ev slangskarvar hela vägen från tank till motor. Har du inombordare? Se till så inget läcker vid slanganslutningarna vid bränslepump, förgasare, filter osv. Bensinläckor är inget man tar lätt på. Det kan bli så... hmmm varmt då Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Martiin 0 Postad 25 Mars , 2010 Tack för lite tips. jag har en utombordare, Jag har torkat ordentligt, Efter en dag när det kommer tillbaka är det ganska konsentrerat luktar soppa, handen blir alldeles fet. efter en vecka så är det betydligt mer men då är det mer utspätt. ska lyfta upp tanken på en gång./martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 26 Mars , 2010 Jo, man bör ju ha respekt för explosionsrisken. Minns fortfarande en katederförevisning i skolkemin, en enda droppe bensin i en 1 kg:s (ca 1,5 liter) kaffeplåtburk. Lock på och omskakning. Placering med locket neråt och sen värmdes en punkt nära ovankanten med bunsenlåga. ... Sen satt vi smått lomhörda med tappade hakor, medan det dammade lätt från rappningen i taket. Kanonbra lektion för oss odödliga moppe-ungar, helt enkelt ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser