Gå till innehåll
torsdag 20 februari 2025
christoferrosengren

Vem skräddarsyr teak i STHLMs-trakten

Rekommendera Poster

Jag behöver hjälp att få lagt teak på däck på min Finnamster 5700wa. Tydligen går det ej att beställa från Finnmaster TROTS att alla bilder i deras produktkatalog är på en båt med äkta teak...

Vem kan hjälpa mig att lägga teak i stockholmstrakten? Det är en liten yta ca 20cm bred och 150cm lång på varje sida av hytten. Se bild. Jag har redan teakdurk där bak och på trappstegen.

Mvh

Christofer

Senast ändrad av christoferrosengren | 25 mars 2010 | 08:44

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Malla av det på brunt omslagspapper och skicka till mig så fixar jag teaken åt dig.

Bor ju tyvärr på rätt sida av sweden, men som du vet bor de duktigaste båtsnickarna på Bästkusten. Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Frågan är ju om jag vågar malla själv. Blir säkert snett och jävligt.... Det är teak till fördäck jag är ute efter. Bifogar en bild. Kan du ge mig en hint m vad det landar på i pris?

//C

post-26738-1394236287,147_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du tar brunt omslagspapper och trycker ner, ritar lite slarvigt så att du kan klippa lite grovt.

Sen tejpar du fast papperet ordentligt på botten.

Tar en pennpassare, ställer in på 1-2cm och bara ritar från plasten in på papperet.

Lättast är om du tar kortare bitar och ritar på vartefter du tar dig från fören/aktern.

Kostnad beror på om du vill ha girade hörnen eller raka.

Ett såpass smalt skarndäck ser det nog bäst ut med raka hörnen.

post-3061-1394236288,1217_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen. Jag kan tänka mig att malla själv. Kan du tillverka hela teakbitar dvs en bit för styrbordsifa och en för babords eller är det enklare att göra flera småsatser som på bilden jag bifogade? Vill inte ha raka hörn utan snarare som på bilden vad det nu kallas. Hur lång tid behöver du från det att du får mallarna från mig?

Skicka gärna ditt nummer så slår jag en signal.

//Christofer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Christofer!

Enklare med delade bitar, avrinning kanske behövs.

3-4 delar per sida kanske.

Skissar du på papperet hur du vill ha hörnena så får vi diskutera.

Har du möjlighet att skicka mallarna, så får jag räkna på material/tid när jag ser hur det ska vara.

Har väldigt svårt att sätta pris på bara en bild, har en tendens att pruta med mig själv då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...