Bjorken 0 Postad 24 Mars , 2010 Hej alla kloka. Hur har Ni fäst det eventuella stävskydd som ni satt på Era båtar? Jag trodde i min enfald att det skulle gå att limma, men enligt företaget där jag tänker handla så håller inte det, utan man måste skruva i båten, hemska tanke. //Leffe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 24 Mars , 2010 Vad är det för märke på stävskyddet? Har skaffat ett som heter KeelGuard och det lär nog hålla utan lim bara man installerar det på rätt sätt enl anvisningarna.. HAr läst flere som haft goda erfarenheter. Skulle aldrig villa skruva i bottnet, på en del som dessutom utsätts för mycket stryk, luktar problem lång väg.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorken 0 Postad 24 Mars , 2010 Tack för första svaret. Det jag tänkt mig är ett stävskydd från Kuntze. //Leffe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 24 Mars , 2010 Här har du det du behöver. http://www.drev.se/keelshieldkolskydd-c-259-4.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorken 0 Postad 24 Mars , 2010 Jag tackar för tipsen, snabbt och vederhäftigt //Leffe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stemor 0 Postad 25 Mars , 2010 Ni som har satt stävskydd, hur löser ni bottenmålning? Oroar ni er för vad som händer under skyddet eller räknar iskallt med att skyddet ger fyllgott skydd som bottenmålning? /Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 25 Mars , 2010 Funderade först på samma sak. Men t.e.x Keel Guard har en epoxy med som man stryker ut före man limmar dit skyddet, dessutom kan man måla över skyddet om man vill.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser