Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
Gäst maringuiden.se

Synpunkter efterlyses!

Rekommendera Poster

Gäst maringuiden.se

Vi har funderingar på att bygga om / förbättra detta forum ytterligare. En idé är att bygga om grunden så att man först måste gå in i ett forum, tex MotorbåtsSnack. Och sedan listas endast t.ex. motorbåtsSnacks inlägg... Detta kommer då få forumet att mer likna de standard forum som finns ute på nätet. Då skulle första sidan ändras så istället för de 50 senaste inläggen kommer alla forum listas med senaste inlägg för varje forum. Eller skall vi behålla forumet som det är? Med en liten ansiktslyftning. Kom gärna med tips på nya funktioner och finesser, det gillar vi :-D . Ordet är fritt. Vad tycker ni?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att kunna sortera ytterligare skulle kanske vara praktiskt, t. ex. ett par undernivåer på Motorbåtsnack - [bLÅ]Motorfrågor/ båtfrågor.[/bLÅ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mats

Jag föredrar dagens ordning, där man först kommer till den allmänna sidan och kan läsa alla inlägg i alla forum, för att sedan välja det specialforum man är intresserad av. Min uppfattning är att man skulle missa många intressanta inlägg om man redan från början kom in i forumstukturen på en allt för detaljerad nivå. Jag anser att det är bättre att använda sökfuntionen om man söker svar på någon frågeställning än att försöka hitta under vilken rubrik skribenten valt att placera tidigare spörsmål.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker sidan är okej som den är, kanske en liten ansiktslyftning kanske skulle sitta fint, men för fasen, se till att snabba upp sidan, den är ju hur trög som helst!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej,nej nej! Gör inte om till separata forum, liknande fendern.se. Där är ett jäkla tryckande och framochtillbakande för att läsa alla intressanta inlägg. Det är just dagens upplägg som gör maringiuden till den bästa portalen just nu tycker jag. Man får en snabb översökt av vad som skrivits i de olika forumen. På sjön är det bra om man förstår varandra och det är det kontraproduktivt att skilja seglardiskussioner från motor-dito. Vi har mycket att lära av varandra...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Vi jobbar just nu för högtryck på att snabba upp sidan. maringuiden.se är mer populär än nånsin med över 200 000 besökare och ca 2,5 - 3,0 miljoner sidvisningar i månaden. Vi tackar och bugar för förtroendet, och vi jobbar ständigt på att bli ännu bättre. maringuiden.se | Sedan 1996 :-Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mats

Jag tvivlar ifs på att MarinGuiden har mellan 2,5 och 3 miljarder sidvisningar i månaden. Det innebär att var och en av de 200 000 besökarna tittar på mellan 12 500 och 15 000 sidor i månaden. Det kom nog 3 nollor för mycket där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I Mac OS X och Explorer uppstår en liten bugg, se bild. I Safari fungerar det dock.

post-2937-1394234292,453_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att det funkar bra som det är nu. jag tex är intresserad av både segel och motorbåtar, dessutom så läser jag gärna vad som kommer in under fiskesidan. Det skulle bli mycket mer bläddrande om ni gjorde en portal för varje. Dessutom tycker jag inte sidan är speciellt långsam heller, inte många andra sidor med så här mycket innehåll är snabbare. Sen kanske det vore kul med nån liten ansiktslyftning, men det är ju bara kosmetika i så fall. Tack så länge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Mats, Tack för upplysningen, 2.5 -3.0 miljoner sidvisningar per månad skall det givetvis vara. :-D maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det stod ju faktiskt 2,5-3 miljoner från början... det var Mats som läste fel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker sidan är helt OK som den är. Man får en tydlig och bra bild av den senaste inläggen oavsett forum. Jag är ju intresserad av vad som händer i flera forum samtidigt, så det passar mig perfekt som det är nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Nick

Ha sidan kvar som den är men försök att separera upp motorbåtsfrågorna som ngn före mig skrev. Det är ju fördelen med denna site att man snabbt o enkelt hittar, inget direkt krångel som andra överarbetade sajter har. Kanske en registrering för att få göra inlägg vore ngt att tänka på? För att visa att mailadressen man har funkar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Tycker forumet är bra som det är. Om ni vill utöka tjänsterna för medlemmar så kan ni kanske göra så att man som inloggad medlem kan lägga upp trådar som bookmarks/shortcuts. Alltså inte bookmark i exploren utan en personlig sida här på maringuiden som man lätt når och lätt kan hitta de trådar man lagt till som intressanta och se hur dessa uppdateras osv. Sedan bör man ha en översikt över sina egna inlagda trådar samt kanske en översikt över de trådar man medverkat i. fort...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

forts... om ni bygger ut ett betygsystem som bygger på att aktiva medlemmar får poäng på svar i forumet, upplagda artiklar om vissa ämnen osv, blir det som en liten belöning och visar att just den medlemmen är en hjälpsam medlem. Då kan det bli en typ tävaln och detta gör att den som frågar någon i forumet snabbare kan finna ett svar. Ge typ 10 poäng för medlemmar som väljer att skriva någon artikel om något ämne de känner att de behörskar och vill dela med sig. Den som skapat en tråd, bör ha möjlighet att kryssa i någon ruta tråd löst och tråd stängd vilket gör att om någon annan medlem har samma fråga så vet man att i akutell tråd har man möjligtvis ett fullständigt svar eller att tråden inte längre är aktuell av någon anledning. En annan sak kan vara att man i sin profil kan välja vilka forum man är intresserad av att se, tex en krysslista där man aktivt får bocka/avmarkera de forum man vill se/inte se. Att låta en användare få möjlighet att själv styra gör sidorna mer intressanta och definitvit mer besökt. Om jag förstår det rätt så är titeln tillhöger om kontot hur ofta man loggat in/tiden man varit inloggad (?). Detta är mkt bra, lägg även till poäng så medlemar får veta tex att här är en väldigt aktiv medlem som dessutom är mycket hjälpsam. Lite ideer bara. Finns säker miljoner synpunkter.. H Madde

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Maddis, titeln till höger mäter antalet inlägg man har gjort, (åtminstone har jag fattat det så)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Maddis! .. ... instämmer till 100% i dina ideer, verkar vara väl genomtänkta. Att kunna se inläggen endast sorterade på tid, som idag, har den fördelen att man nog får lite mera drag på forumet, eftersom man då ofta halkar in på ämnen som man kanske aldrig hade sett, om man först måste välja gren innan man kan se inläggen! mvh // mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mats Okej, jag ska inte tjata emot :lol: Jag vill bara säga att jag tycker att maringuiden är bra som den är, men tycker också som flera andra att iaf motorbåts-delen ska delas upp i ett par underkategorier.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för alla idéer och synpunkter. Det är jättebra! Ni får gärna komma med idéer (som vissa gjort) om fler medlemsfunktioner utanför forumet. Alltså funktioner som ni som medlemmar kan få. Vi håller på att arbeta med lite sådant just nu och fler idéer vore kul.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag surfar ofta på ett gammalt modem och uppskattar därför att man kan föra musen över ämnesraden och få en inblick i vad det handlar om utan att behöva klicka in på tråden. Denna funktion saknar jag när jag har sökt på något i sökmotorn och kollar igenom resultaten. Viktor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...