Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
blange

sugen på ny båt med övernattningsmöjl. för 4 pers.

Rekommendera Poster

Hej båtvänner!

Jag har idag en Flipper 510HT och det är också min första båt. Nu vill jag kunna åka lite längre sträckor och gärna sova i båten någon eller några nätter. Mestadels i mälaren. Flipper 620HT har länge känts som det naturliga valet eftersom jag tycker 510:an har funkat bra.

Önskemålen/kraven är:

Smidig, ej över ca 6,50m

Ska gå att traila, alltså ej mer än max 1500kg totalt med vagn.

bekvämligheter som kyl,värme,spis ska finnas.

planande

helst utombordare

ska funka för vattenlekar

max, absolut max 200.000kr

lite grann som bossee har gett uttryck för tidigare här på guiden känner jag också: då jag inte är speciellt händig och inte har varken tid eller lust att hålla på med underhåll så känns det som ett bättre val med utombordare.

Men... jag börjar nog känna ändå att 620ht, trots att den har de egenskaper jag vill ha, känns tråkig, omodern, och framför allt, dyr, särskilt om man vill ha en lite modernare 4-takts motor, max 10 år gammal så får man slänga upp i runda slängar 150-190,000kr

Har nu tittat på annonser på bayliner 2052, som är en mycket snyggare, modernare båt, dock med inombordare, och jag har inte sett någon med kök och värmare.

Eller finns det något annat bra i stil med 2052 :an, men med utombordare,kök,värme,kyl,snabb och sovplats för fyra?

Mycket tacksam för hjälp, man blir lite less av att hänga på blocket hela nätterna....  

/Björn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade tidigare en Finnsport 650 AC och den funkade bra för oss två vuxna och två barn.

Den har två akterstick kojer som funkade bra för barnen, svärfarsan sov även i den ena sticken när vi va till Helsingfors. Vi hade en 140 Hk på den och det funkade bra.

Vattensporter sysslade vi inte med men den funkar nog även för det.( beror på krav av vattensport)

Dom har satsat på mycket utrustning på liten yta. Väljer man en 90-tals modell så är det även toa i dom.

Vi hade ingen toa men spritkök och värmare och en liten vask undert förarsätet.

Bytte till en Orrskär-850 för fem år sen när vi tyckte att vi ville ha lite större båt.

H Ingvar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mycket bra båt och även föregångaren (hette inte den 5920?) Men med max budget på 200 000 kr blir det nog svårt att hitta någon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...