bollem 0 Postad 22 Mars , 2010 Tänkte ta och byta styrväxeln då stryrningen blivit så glapp. Men är det någon som vet hur man tar sig in till växeln. Tagit bort alla skruvarna på konsolen men den verkar vara limmad och jag törs inte börja o bryta.. någon som ett tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogden 36 Postad 22 Mars , 2010 Du gå in bakom spegeln i ruffen Mvh Fogden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bollem 0 Postad 22 Mars , 2010 Är det öppet bakom spegeln? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bollem 0 Postad 23 Mars , 2010 Tack för tipset,, var visst öppet bakom spegeln Men vilken stryrväxel ska man köpa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogden 36 Postad 23 Mars , 2010 På min monterade jag hydralstyrning helt outsanding en helt annan känsla att styra o kunna släppa ratten utan att båten viker av Att köpa enbart rattväxel utan att byta kabel är nästan meninglöst för det brukar vara dax för den om växeln är slut Mvh Fogden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
monark-670 10 Postad 23 Mars , 2010 Du är inte den enda som undrat. Som jag letade för att hitta nånstans att komma in bakom instrumentbrädan, innan jag kikade bakom spegeln. Fogden: Jag är också sugen på att byta till hydraulstyrning. Visserligen har jag servostyrning, så ratten stannar i det läge jag släpper den. Men det vore ändå mysigt med bättre precision och fjäderlätt styrning. Får man fråga vad det kostade? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogden 36 Postad 23 Mars , 2010 På den tiden ca 95-96 så vr det ganska dyrt rattpump hydralkolv riktiga hydralslangar så gick kalset på dygt 12tusen det är nog lite billigare idag om man betänker på kronans värde då och nu Mvh Fogden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bollem 0 Postad 25 Mars , 2010 Finns ju en mängd olika styrväxlar,,, passar vilken som helst till den gamla vajern? Om jag nu måste byta vajern är det någon som vet hur lång den är till monarken? Tycker ändå inte att det borde vara vajern då styrningen går väldigt lätt men det är ett väldigt glapp i styrningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogden 36 Postad 25 Mars , 2010 Det är för att i vajerstyrning så är det nästan 20% glapp redan från början även på en ny dels så fins det glapp i vajerhöjet och ett glapp i drevet så i princip alla vajerstyrningar glappar och drevet pendlar fram och tillbaka Med en hydralstyrning minimeras pendlingen men den går ej att komma helt ifrån pga glappet i drevet Mvh Fogden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser