Terrafobica 68 Postad 22 Mars , 2010 Jag kör med firefox i mina båda datorer, en mac och en pc. Inte i någon av dem kan jag klippa och klistra in text, då måste jag starta internet explorer eller safari. I pc´ n går det inte att stänga ner en bild, utan jag får gå tillbaka ett steg istället, vilket medför att jag kommer bort från den tråd där jag läste. Jag antar att denna plattform är gjord för IE? Men nuförtiden så är det många som använder sig av andra webläsare. Jag vet att ni har pratat om ett nytt MG, är det på gång? Att surfa runt och läsa trådar i iphone går bra, men det går inte att skriva inlägg med den tyvärr, en app kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 22 Mars , 2010 Jag kör Firefox i Vista och har inte de problemen du upplever, kan det vara något lokalt hos dig? Har du samma problem med bilder när du klickar på någons avatarbild som när du klickar på en bild som är bifogad i ett inlägg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 22 Mars , 2010 Jag kör Firefox på XP och Firefox på Mac och har inga problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 22 Mars , 2010 Firefox i Vista och XP funkar OK. Dock händer det nån gång att ett inlägg försvinner men det kanske bara är bra att en del silas bort automatiskt då redan hälften troligen är dubbelt för mycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 22 Mars , 2010 Märkligt. Avatarbilden går bra, men i pc´ n med vista och firefox kan jag inte gå in i någons sjöbod eller skicka e-post, de klickbara raderna finns helt enkelt inte. Det finns ingen markör som står och blinkar vid den senaste bokstaven heller och de här fenomenen gäller endast MG, som sagt, märkligt. Och så står en app för iphone högt på önskelistan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 22 Mars , 2010 Vista med Firefox med Flashblock 1.5.13 går som tåget för min del. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 22 Mars , 2010 Konstigt. Jag kör såväl Firefox som IE (inte ver 8 som ställde till en massa problem i program man minst anade). Vista i en maskin och XP i de båda andra och det funkar felfritt för mig. Har du testat att uppgradera Firefox (alternativt nergradera) för att se om problemen kvarstår? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 22 Mars , 2010 Nope, men jag har plockat bort en del blockeringar i addblock, och se, det funkar igen. Skäms, men bara lite vill fortfarande kunna skriva på mg i ajfånen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 22 Mars , 2010 Aha det var ett standardfel alltså.... typ skit bakom tangenterna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 22 Mars , 2010 Vi brukar, lite diplomatiskt, kalla denna typ av fel för Fel 60, d v s felet befinner sig ca 60 cm från bildskärmen, vilket är ganska vanligt, även bland erfrna tekniker, kanske t o m ännu vanligare än bland lekmännen. I ett fall har jag sett en lösningsbeskrivning Felet uppstod mellan bildkärmen och ryggstödet på kontorstolen =) I bland måste man vara försiktig när man hanterar vissa användare. Exempelvis ber man inte någon att kolla så att sladden sitter i ordentligt i datorn, då tror de att man dumförklarar dom och blir förbannade. I stället ber man dom att ta ur sladden, blåsa rent den och sedan sätta i den igen, det är ju trots allt kanska vanligt med just sladdfel. Jag hade en kund som en gång kom in och ville ha en applikation installerad i sin dator och tog med sig bildskärmen. Det hade varit roligt att installera programmet och sedan vänta på att användaren kommer tillbaka med reklamationen och man kopplar upp bildskärmen och visar att den visst är installerad men vi berättade lite försiktigt hur det låg till varvid hon sprang ut och återkom aldrig mer... Terra, om någon frågar dig vad det var för fel, använd bara Telias standardfras från 70-talet; Det var gastuber i vägen :-) /Henke - som suttit aldeles för många år i en servicedesk :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kjellebilder 0 Postad 22 Mars , 2010 Jag använder Windows 7 och IE 8 det funkar bra men ibland slutar backtangenten att fungera och man får använda bakåt pilen i browsern. Jag tycker MG har varit rätt segt ett tag. Men efter att jag loggade ut och in igen så vart det snabbare, kan det vara relaterat till IE8 /W7? /Kjell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 22 Mars , 2010 Precis så var det, det var gastuber ivägen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tedlarsson 0 Postad 23 Mars , 2010 Firefox i ubuntu/linux funkar kanon också..! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser