Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
Sunrise222

Beklädnad tak akterruff

Rekommendera Poster

Her en Neptim 8000 med jättestor akterruff och d:o rufftak (perfekt soldäck). Idag bara gelcoatyta vilket gör att exvis solstol glider lätt vid svall från passerande båtar... Vill gärna välja själv när jag ska bada :) Har sedan tidigare (förra ägaren) durkarna beklädda med teakimitation (Tekdekk) men tycker väl att det ser ut sådär... Lite för smutsgrått... Såg även FlexiTeak på mässan med lite trevligare färg, och är nära beslut, men 3000/m2 känns salt för fusk... Ska jag trots allt gå på äkta teak eller är jag en riktig miljöbuse då? Snyggt ska det iaf vara! Någon som har andra tips innan jag går till beslut?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

visst äkta teak är riktigt fint och luktar gott men du har ett underhåll på det.. FlexiTeeken är ju underhållsfri och är behaglig att gå på och ser bra mycket bättre ut än tekdekk. som i mina ögon är riktigt fult :-) jag ska nog satsa på flexi på min. men visst det är inte det billigaste och tyvärr kan man ju inte köpa lösvikt och göra allt själv. jag tror det är en smaksak som du funderar över..

 

mvh Gedda

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du lägger teak, så limma i så fall fast det, precis som man gör med flexiteak och andra teakersättare. Det finns några olika.

Den gamla metoden att skruva fast teaken var det dyraste sättet som man kunde förstöra ett bra däck på.

 

tommy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...