leffe2 0 Postad 21 Mars , 2010 Hej, jag undrar om någon har bra tips på montering av ankarolina om man inte har akterpulpit? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 Mars , 2010 Jag har ingen puchpit och gjorde så här. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Magne 1 Postad 21 Mars , 2010 Jag satte den här på min ryds 568 GTI. /Magnus 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
leffe2 0 Postad 23 Mars , 2010 hej, det var ju tjusigt värre! tyvärr har jag inte den möjligheten till montering men jag har dock en badbrygga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aland 1 Postad 23 Mars , 2010 Jag har en hajfena/pulpit monterad vid badbryggan och den funkar ra för mig. Det gäller väl att den är stabilt monterad så den även kan belastas i sidled när man slängt ankaret. Har tyvärr ingen bild på det. Lycka till h Ingvar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 23 Mars , 2010 Stjäl tråden lite och ställer en nybörjarfråga. När man har sådan ankarolina, låser man bara tågvirket med själva trumman eller avlastar man genom att göra fast i en knap? Har lite samma fundering kring hur ankarspel funkar, om dom i sig tar upp all kraft eller om man där låser ankringen i en knap eller dyl? //Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 24 Mars , 2010 Trumman är bara en förvaring. Linan måste du fästa på vanligt sätt. Jag har ingen erfarenhet av ankarspel, men de klara vissa krafter. I utsatt läge eller vid svajankring skulle jag nog lasta av linan/kättingen på något sätt. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 24 Mars , 2010 Tack Tommy! Då var det ungefär som jag kunde tänka mig. Ska nog ha en sån däringa rulle på båten, ankarspel får storpojkarna ha :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser