Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
Boat4Fun

Varning för denna Flipper 666 HT

Rekommendera Poster

Okej, så syftet med tråden var att informera om att en säljare värderar skicket på ett objekt högre än vad en spekulant gör?

Det kan väl aldrig ha intäffat tidigare? Förvånad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man inte tål att någon säger emot, så bör man inte skriva inlägg på ett forum. Då är det bättre att omge sig med ja-sägare och nickedockor.

Det insåg Ringhede och hoppade av.

Senast ändrad av Flipper_510_HT | 24 mars 2010 | 17:28

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite OT kanske, men saken togs ju upp huruvida man låter saker ligga kvar i båten på vintern.

Jag har radar, 12plotter, stereo, fronten i en låda, vhf, alla andra instrument kvar. Dessutom är dörren till båten upplåst. Varför? Jag resonerar som så att jag kan inte demontera allt, har ingen stans att lägga det. Vill någon sno skiten bryter dom sönder båten om den är låst..

Därför är det lika bra att låta dörren vara öppen..

Jag är en pedantisk person och sköter om mina saker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu hör inte detta till denna tråd så jag lämnar denna diskution här efter detta inlägg. Jag förstår Ringhede när det dyker upp figurer här som kallar andra för förnedrande saker som du gjorde. Läs vad själv skrev i relevant inlägg.

Säga emot skall man om man inte tycker lika det är det som skapar intressanta debatter men att kalla andra med annan åsikt nervärderande saker är inte moget och seriöst. Jag har inget emot dig men tänk till innan du kallar andra för nedsättande saker. Du blir inte tagen på allvar om du fortsätter på inslagen bana. Obestämd

Som sagt. Detta hör inte till dena tråd sä jag bemöter inte detta igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är nog aldrig någon som tagit mig på allvar här. Tungan

Lika lite som jag tar någon på allvar som förfasar sig över rubriker i aftonhoran, och dessutom kopierar in dom här för att starta en jämställdhetsdebatt.

För övrigt var det du som tog upp Ringhede i den här tråden, men han njuter nog nu när han blir omtalad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha!

Nej nej, dom ligger hemma!

Det vore att be om att bli av med baljan..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror INTE det är samma båt, den förra stod på Ljusterö om jag inte minns helt fel. Kanske något för TS att kolla ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan ju vara så att båtägaren flyttat den och lagt in ny annons efter uppmärksamheten här. Är det inte samma bild och samma årsmodell? Den kanske var full av McDonald's-kartonger?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis så jag tänkte.

Jag råkade ut för ett försök till bedrägeri när jag sålde en bil tidigare i år. En riktig bilnasare. Hans bilar annonseras ut på alla möjliga orter i och runt Stockholm. Haninge, Älvsjö, Gamla Stan...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan inte uteslutas, men rent praktiskt måste de ju vara enklare att städa en båt än att flytta den från Ljusterö till Liljeholmen, i synnerhet att det fortfarande ligger ca 30-40 cm snö på öppna ytor i Stockholm. Och det är drygt 5 mil mellan Ljusterö och Liljeholmen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bara för att han inte har koll på hur pass fin båten är behöver det ju inte vara en skummis. det kan ju mycket väl vara så som någonannan sa tidigare, att han betalat marinan för att sköta allt. Sen spar dom det till våren utan att veta att han säljer den. Nu kanske han förstod vad som hade hänt och fixar upp båten innan han lägger ut den igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller..

Så har man för lite innehåll i sitt eget liv eftersom man måste spekulera kring denna snubbes varandra eller inte varande med en båt..

* min personliga tanke *

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var ju lite det jag menade, att det drog iväg åt spekulationer. Behöver ju inte vara en skurk bara för att båten inte var städad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ang. mc donalds kartonger och kille med mer pengar än tid tror jag nog att det kan stämma.

No Name Nordisk marknadsdirektör på McDonald?s
Tfn: 46 70 xxxxxxxx; E-mail: No.Namell@se.mcd.com

//

Ändrat!

Senast ändrad av jiha | 26 mars 2010 | 10:18

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske inte så shysst att lägga ut telefonnr. och email adress på ett forum så där...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Spelar ju ingen större roll när man hittar samma uppgifter på Eniro.. Det är ju inte direkt klassificerade uppgifter ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan inte låta bli att uppdatera denna tråd igen då aktuell båt är ute till försäljning på nytt.

http://www.blocket.se/stockholm/Flipper_666HT_ar_2007_29052083.htm?ca=11&w=3

Har inte för avsikt att fortsätta med någon diskussion utan vill dela med mig en liten varning till de som eventuellt är intresserade. Sedan är det upp till var och en att göra precis som de vill.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är du verkligen tjatig, är du ute på en personlig vendetta ?

Har du varit och tittat på båten nyligen ? Hur vet du att den t ex inte är topprekondad numera ? Det värsta du hade att anmärka på var egentligen mögliga dynor om jag har förstått rätt (dålig städning är tjafsigt att varna för såhär 6 månader senare). Fanns det något konkret allvarligare fel såsom skador efter grundstötning, trasig motor eller liknande som kan motivera att du ska ut med ännu en varning ?

Jag förstår att du blev arg när du åkte ut i onödan för att titta på en båt men det här börjar bli löjligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker lite synd om säljaren... Dels har han skrivit enbart 666HT i annonsen på Blocket, så hans annons syns inte om man söker på 666. Dels ligger han prismässigt mitt mellan ett gäng äldre båtar med bensinmotor och de nyaste med D3 diesel.

Vi tittade lite på Flipper 666 när vi letade större båt, jag tycker att största felet är att den trots inombordare inte har en rejäl badbrygga bak. Att båten i grunden är en gammal konstruktion märks även på att den inte har dörr i framrutan (normalt hos nya konkurrenter i samma storlek) och en instrumentbräda som inte är planerad för en stor GPS i mitten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...