johnez 0 Postad 21 Mars , 2010 Hej! Vilken av de äldre 70-80 tals hardtorp båtarna kan man sova 3-4 personer i ? Jag hade förut en delta 17 HT som vi sov som mest 4 personer i (en på golvet) dock är dessa svåra att hitta. Så vad finns det för andra båtar (70-80tal) där man kan sova iaf 3 personer i kojer en på golvet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 21 Mars , 2010 Allt beror ju på komfortkrav och campingvilja typ.. Men gamla hederliga Flipper 570/575 går väl att klämma in 4 personer i med lite god vilja. I ditt fall skulle jag nog välja att kanske två sover i båten och de andra i tält om man lägger till vid en fin ö iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
calleaxelsson 0 Postad 21 Mars , 2010 Ryds Camping är ju också ett bra alternativ. Vi köpte vår från 1979 i höstas och är helnöjda. Har hittils sovit 3 vuxna i den utan problem och ser fram emot att testa att sova 4 i den. Fördelen med många av Ryds Camping är det höga kapellet som ofta inte syns på flipper. Regnar det och ni är många i båten ger det höga kapellet en enorm rymd inne i båten. Annars är ju flippern snyggare så det beror ju på vad man vill ha i design och utrymme. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
calleaxelsson 0 Postad 21 Mars , 2010 En annan båt vi tittade på var Jofa Winth 555. Dock fanns det ingen lämplig till salu. Den har jag lite erfarenhet av men vad jag har förstått på andra så är den mycket rymlig och väl tilltagen inuti. En annan fördel med den är den öppningsbara luckan i fören, vilket gör på och avstigning lättare. Den tror jag du kan sova 4 personer i. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 21 Mars , 2010 Det finns en Finmar Captain på blocket nu, en kamrat hade en sån och han var nöjd. 6,60 lång HT med inombordare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johnez 0 Postad 21 Mars , 2010 Vill ej ha en båt med klinkbyggt skrov vilket jag har för mig att ryds camping har och ej innombordare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Murpy 0 Postad 21 Mars , 2010 Vill slå ett slag för båten vi har. Marieholm Catalina M22. Den har visserligen inombordare, du ville inte ha det? Men det är en mycket bra och sjövärdig båt. vi har en med en B30 i så den gör cirka 28-30 på topp och vi brukar marscha i 18-22 knop. Den har en kabin med dörr. Jag har sovit i sittbrunn då förra ägaren gjorde en extra skiva o ch dyna till den. Vi sova två vuxna med tre barn! Går bra för en natt. Annars sover vi två vuxna och två små barn i kabinen. Den har en lucka från kabinen till fören, praktiskt för langning av grejer och barn. Skickar in en halvkass bild på kabinen. Lycka till med ditt båtköp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Murpy 0 Postad 21 Mars , 2010 Kan inte hålla mig från att lägga in en bild på utsidan också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Murpy 0 Postad 21 Mars , 2010 När vi letade båt förra året fanns det ett tiotal. Gick ut o kollade idag på blocket. Väldigt få fanns det. Men en med kanonmotor!! Ser den ok ut i övrigt så är det habegär på den. Klassiska linjer och snygg i sjön. O är motorn från 2007 som det står.... köp om den är hyggglig i övrigt. Glömde länken http://www.blocket.se/goteborg/Engangs_erbjudande_26288620.htm?ca=23_10&w=3 /Murpy Senast ändrad av Murpy | 21 mars 2010 | 22:35 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allard87 0 Postad 22 Mars , 2010 En selco 18 kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser